Followers

Monday, December 21, 2009

bibah..=]

Salam...
Merujuk pada entry yang lepas,
ada menyatakan tentang sejenis makhluk yang bernama Bibah...
sesiapa yang ingin mengetahui makhluk itu...
ia adalah sejenis makhluk yang bertelinga panjang, bermata bulat, berhidung kemek,
dan mempunyai warna yang agak kusam...
makhluk itu adalah

















hehhe...
dulu kecik je..
sekarang da besa...
baru jer beli xsampai 3 bulan...
dah mencecah sekilo lebih berat dia..haha
macam tuan dia kan?heheh


hahah..buat cikgu fahmi, n cik maira, nie la die Bibah..hehe..=]

Saturday, December 19, 2009

kerana sepOsen







time 2 rest..




Wah...lame betol la duduk umah...
boleh dikatakan 6bulan menganggur.
heheh...
pape pon...
ni la tyme nak membesarkan badan..hahah

Friday, December 18, 2009

bye2 fesbuk.....welcome ma blog..

Orang kata, sehari sebuah buku....
tapi saya...sehari se'post' entry..
hahah

tapi tak nak la, sehari sepost entri.hehhe..

SEMINGGU SE'POST' ENRTY
okey gak..
huhu


malas sebenarnya nak menulis ni,tapi apekan daya...
fesbuk ku itu...isk...
susah nak cakap...

biarlah ia menjadi rahsia ku..huuhu


nak cakap pasal pe ek???

takda ape yang menarik la..

hadoiii...

nak cite pasal Bibah la...

huhuu...
tau x sape Bibah.???
nak tau???
Tungguuuuuuuuuuuuuuuu...

Wednesday, December 16, 2009

diriku ditag oleh yana shumel



Bekas kekasih saya
~ade ke??

Saya sedang mendengar
~bunyi kicauan burung...=]

Mungkin saya patut
~ duduk depan komputer sampai pagi

Saya suka
~ makan..=]

Sahabat-sahabat saya
~ macam keanak-anakan

Saya tak faham
~knpe ade orang cakap saye comel??xfaham la..=p

Saya kehilangan
~kuceng itam pakai stokeng kepunyaan saya

Ramai yang berkata
~kamu patot diet!!

Di suatu tempat, seseorang sedang
~termenung di bilik termenung

Saya akan cuba
~jadi superwoman untuk menyelamatkan nyawa manusia

Perkataan SELAMANYA membawa maksud
~4eva.

Telefon bimbit saya
~ade 3,2 tak pakai tinggal lah 1..

Saya paling meluat
~ape tu meluat??=P

Pesta/parti adalah
~ sangat sosial...

Haiwan yang paling comel pernah saya temui
~ munyet kat tembeling

Peringkat umur yang paling menyeronokkan saya ialah
~19--

Hari ini
~saya masih bernyawa

Malam ini saya akan
~tidur dengan lena...=]

Esok pula saya akan
~pergi pasar malam dengan ____??

Saya betul-betul inginkan
~sebuah rumah yang dilengkapi semua alatan eletronik, yang kesemuanya menggunakan hujung jari...erkk??apekah???

Pusat membeli-belah atau arked permainan
~merupakan tempat yang jarang sekali saya masuk...

Makanan Barat atau Jepun?
~ntah la...barat atau jepun??

Bilik yang terang atau gelap?
~gelap la..huuhu

Makanan segera adalah
~enak-enak belaka

Ayat terakhir yang anda telah katakan pada seseorang
~ha...(nak p ttp tingkap)

Siapa yang anda ingin tag:
~ayuni
~cikgu fahmi asyraf
~norsyazana

11-12-2009 (tembeling resOrt....)




















Friday, December 11, 2009

Muhasabah Cinta

Edcoustic - Muhasabah Cinta





Muhasabah Cinta
EdCoustic



Wahai... Pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Kupasrahkan semua padaMu

Tuhan... Baru ku sadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini kuharapkan cintaMu

Reff. :
Kata-kata cinta terucap indah
Mengalun berzikir di kidung doaku
Sakit yang kurasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya ilahi....
Muhasabah cintaku...

Tuhan... Kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku denganMu



Monday, December 7, 2009

...pasti...mesti...wajar...mustahil...



Ambang pengakhiran sudah menyinar. Tirai kasih sayang kian tergugat. Yang bersenda takkan wujud lagi. Yang dekat kian menjauh. Yang berhijab bertentangan perjalanan. Dua persimpangan penentu perjalanan. Tiada lagi pandangan ku. Tiada lagi pandangan mu. Tiada lagi senda tawa teman-teman penyeri jiwa. Tiada lagi kertasmu dipinjam sebagai tiruan. Tiada lagi suara gemersik meminta gula-gula penghilang mengantuk. Tiada lagi keriuhan itu. Tiada lagi... Tiada lagi... Tiada lagi... dan Tiada lagi....

Hanya simpulan yang bertali kasih, bersulam sayang, menyirat perjalanan itulah gambaran. Yang tinggal terus ditinggalkan, yang lalu bertapak megah, yang tak dapat dilupakan "Pasti.mesti,wajar dan mustahil" ialah kenangan.. Itulah kenangan yang penuh terisi dalam kekosongan susunan meja dan kerusi di dalam tingkatan 6 atas 2009...