Followers

Monday, December 7, 2009

...pasti...mesti...wajar...mustahil...



Ambang pengakhiran sudah menyinar. Tirai kasih sayang kian tergugat. Yang bersenda takkan wujud lagi. Yang dekat kian menjauh. Yang berhijab bertentangan perjalanan. Dua persimpangan penentu perjalanan. Tiada lagi pandangan ku. Tiada lagi pandangan mu. Tiada lagi senda tawa teman-teman penyeri jiwa. Tiada lagi kertasmu dipinjam sebagai tiruan. Tiada lagi suara gemersik meminta gula-gula penghilang mengantuk. Tiada lagi keriuhan itu. Tiada lagi... Tiada lagi... Tiada lagi... dan Tiada lagi....

Hanya simpulan yang bertali kasih, bersulam sayang, menyirat perjalanan itulah gambaran. Yang tinggal terus ditinggalkan, yang lalu bertapak megah, yang tak dapat dilupakan "Pasti.mesti,wajar dan mustahil" ialah kenangan.. Itulah kenangan yang penuh terisi dalam kekosongan susunan meja dan kerusi di dalam tingkatan 6 atas 2009...

6 budak mengomen:

zayer said...

so longgg school time!! welcome adult era!! huhu XD

mr_dealova said...

ni dah hbs blajar.. pas ni, kawen la

cikgu_aiha said...

syahdunyer....jgn sedey2 ye..pasni leh ar cuti pnjg..
xdr la nak kene ngadap buku..ngadap muka cikgu2...huhu..
baju2 skolah dh abis bungkus ek...

sukasukisakan said...

zayer : heheh...yeyeahhhhhhh...da besa..hehe

cgu fahmi: bnyak la kawen...ckgu tu da tua da..kawen la..heheh

ckgu aiha..: huhu..mane de bungkus da baju..baaru jup abis td,.101209..
huuh

windu ahh pas nie nak tgk muke kwan2 nge cikgu..uhuh

huza said...

aku dh merasa mcm mn rasa perpisahan dgn kawan yang paling aku syg.. dh brtahun2 kite belajar bersama, wat kek bday utk mber kite yg soang lagi 2 kt umah kn..o suma knangan manis yg aku xkn lupa.sedih yg aku rs semasa nk meninggalkn ko n member2 yg lain ms akhir tahun 2003 2 aku masih terasa lagi.aku xsempat jumpa korg n mitak maaf kalau aku ada wat silap.semua jadi dlm sekelip mata je. byk kenangan manis ngan korg.aku harap ko xkn lupakn aku.. kim salam pada aidil, tarmizi n liyana..

sukasukisakan said...

huza...akhirnya ko kawen juge..:) tahniah..