Followers

Monday, December 21, 2009

bibah..=]

Salam...
Merujuk pada entry yang lepas,
ada menyatakan tentang sejenis makhluk yang bernama Bibah...
sesiapa yang ingin mengetahui makhluk itu...
ia adalah sejenis makhluk yang bertelinga panjang, bermata bulat, berhidung kemek,
dan mempunyai warna yang agak kusam...
makhluk itu adalah

















hehhe...
dulu kecik je..
sekarang da besa...
baru jer beli xsampai 3 bulan...
dah mencecah sekilo lebih berat dia..haha
macam tuan dia kan?heheh


hahah..buat cikgu fahmi, n cik maira, nie la die Bibah..hehe..=]

Saturday, December 19, 2009

kerana sepOsen







time 2 rest..




Wah...lame betol la duduk umah...
boleh dikatakan 6bulan menganggur.
heheh...
pape pon...
ni la tyme nak membesarkan badan..hahah

Friday, December 18, 2009

bye2 fesbuk.....welcome ma blog..

Orang kata, sehari sebuah buku....
tapi saya...sehari se'post' entry..
hahah

tapi tak nak la, sehari sepost entri.hehhe..

SEMINGGU SE'POST' ENRTY
okey gak..
huhu


malas sebenarnya nak menulis ni,tapi apekan daya...
fesbuk ku itu...isk...
susah nak cakap...

biarlah ia menjadi rahsia ku..huuhu


nak cakap pasal pe ek???

takda ape yang menarik la..

hadoiii...

nak cite pasal Bibah la...

huhuu...
tau x sape Bibah.???
nak tau???
Tungguuuuuuuuuuuuuuuu...

Wednesday, December 16, 2009

diriku ditag oleh yana shumel



Bekas kekasih saya
~ade ke??

Saya sedang mendengar
~bunyi kicauan burung...=]

Mungkin saya patut
~ duduk depan komputer sampai pagi

Saya suka
~ makan..=]

Sahabat-sahabat saya
~ macam keanak-anakan

Saya tak faham
~knpe ade orang cakap saye comel??xfaham la..=p

Saya kehilangan
~kuceng itam pakai stokeng kepunyaan saya

Ramai yang berkata
~kamu patot diet!!

Di suatu tempat, seseorang sedang
~termenung di bilik termenung

Saya akan cuba
~jadi superwoman untuk menyelamatkan nyawa manusia

Perkataan SELAMANYA membawa maksud
~4eva.

Telefon bimbit saya
~ade 3,2 tak pakai tinggal lah 1..

Saya paling meluat
~ape tu meluat??=P

Pesta/parti adalah
~ sangat sosial...

Haiwan yang paling comel pernah saya temui
~ munyet kat tembeling

Peringkat umur yang paling menyeronokkan saya ialah
~19--

Hari ini
~saya masih bernyawa

Malam ini saya akan
~tidur dengan lena...=]

Esok pula saya akan
~pergi pasar malam dengan ____??

Saya betul-betul inginkan
~sebuah rumah yang dilengkapi semua alatan eletronik, yang kesemuanya menggunakan hujung jari...erkk??apekah???

Pusat membeli-belah atau arked permainan
~merupakan tempat yang jarang sekali saya masuk...

Makanan Barat atau Jepun?
~ntah la...barat atau jepun??

Bilik yang terang atau gelap?
~gelap la..huuhu

Makanan segera adalah
~enak-enak belaka

Ayat terakhir yang anda telah katakan pada seseorang
~ha...(nak p ttp tingkap)

Siapa yang anda ingin tag:
~ayuni
~cikgu fahmi asyraf
~norsyazana

11-12-2009 (tembeling resOrt....)




















Friday, December 11, 2009

Muhasabah Cinta

Edcoustic - Muhasabah Cinta





Muhasabah Cinta
EdCoustic



Wahai... Pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Kupasrahkan semua padaMu

Tuhan... Baru ku sadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini kuharapkan cintaMu

Reff. :
Kata-kata cinta terucap indah
Mengalun berzikir di kidung doaku
Sakit yang kurasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya ilahi....
Muhasabah cintaku...

Tuhan... Kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku denganMu



Monday, December 7, 2009

...pasti...mesti...wajar...mustahil...



Ambang pengakhiran sudah menyinar. Tirai kasih sayang kian tergugat. Yang bersenda takkan wujud lagi. Yang dekat kian menjauh. Yang berhijab bertentangan perjalanan. Dua persimpangan penentu perjalanan. Tiada lagi pandangan ku. Tiada lagi pandangan mu. Tiada lagi senda tawa teman-teman penyeri jiwa. Tiada lagi kertasmu dipinjam sebagai tiruan. Tiada lagi suara gemersik meminta gula-gula penghilang mengantuk. Tiada lagi keriuhan itu. Tiada lagi... Tiada lagi... Tiada lagi... dan Tiada lagi....

Hanya simpulan yang bertali kasih, bersulam sayang, menyirat perjalanan itulah gambaran. Yang tinggal terus ditinggalkan, yang lalu bertapak megah, yang tak dapat dilupakan "Pasti.mesti,wajar dan mustahil" ialah kenangan.. Itulah kenangan yang penuh terisi dalam kekosongan susunan meja dan kerusi di dalam tingkatan 6 atas 2009...

Sunday, November 15, 2009

kedemaman keexaman


NAMA : NUR AIZATUL AKMAL BINTI ZULKIFLI
NOMBOR KP: 90****-08-50*6
ANGKA GILIRAN: ST6**/**12
PUSAT PEPERIKSAAN: SMK SULTAN OMAR
JENIS CALON: 1
JUMLAH MATA PELAJARAN YANG DIAMBIL: 4

900-PENGAJIAN AM (K1,K2)
910-BAHASA MALAYSIA (K1,K2)
940-SEJARAH (K1,K2)
944-EKONOMI(K1,K2)


23.NOVEMBER (8-11PAGI)- PENGAJIAN AM 2 (ESEI)
24.NOVEMBER (2-5 PTG)- SEJARAH 1 (TAMADUN DUNIA)
26.NOVEMBER (8-11)- BAHASA MALAYSIA (ESEI)
30.NOVEMBER (8-11PAGI)- SEJARAH 2 (A.T,MALAYSIA,A.S,A.TMUR)
(2-5 PTG)- EKONOMI 1 (MIKROEKONOMI)

02.DISEMBER (2-5 PTG)- EKONOMI 2 (MAKROEKONOMI)
09.DISEMBER (2-4 PTG)- PENGAJIAN AM1 (ANEKA PILIHAN)
10.DISEMBER (2-4 PTG)- BAHASA MALAYSIA K1 (ANEKA PILIHAN)






Wednesday, November 11, 2009

webit...webit...webit...

alowh..hoho...
xtahu la nak tulis nape..
huhu...
gamba sikecik nie juge jadi mangse
hoho..








bukan sengaje nak v makan daun pisang...tp..
daon pisang nie la yang paling die suke..huhu

Thursday, October 29, 2009

mira mengetag


1.Dimana kamu berada sekarang?
kat ome shweet ome

2.Apakah warna baju anda pakai sekarang?
baju warne hitam oren

3.Bila kali terakhir anda pergi menonton wayang?
x ingat la bile...prtame n trakhir wasenyer

4.Kamu belajar/bekerja dalam bidang apa?
blaja,ekonomi

5.Lagu yang anda sedang dengar sekarang?
lagu ST12-saat terakhir kat page maira

6.Ke mana kali terakhir kamu ke luar negara(jika ada)?
mase pom 3 kalo xsalah...pegi LCS

7.Benda yang anda kali terakhir beli dengan duit anda?
cloud9-3bijik

8.Tempat yang anda teringin sangat nak pergi?
nak p balek kampong...

9.Selebriti/Artis yang menyanyi yang kamu mahu sangat berjumpa?
asyraf muslim...
apih midon
aizatul akmal..^.^

10.Apakah berita yang terbaru yang anda baru dengar?
ade owang cakap saye comel...^.^

11.Kalau diberi RM1,000 sekarang,nyatakan apakah barang yang anda ingin beli?
nak beli to4 bebanyak..
pah2 nak beli sandal budok laki..
kasut pompuan ambe tuh,ambe xshuke...
sume ejekk!!

12.Rakan blogger yang anda ingin jumpe?
uishh..sape2 je la...

13.Pukul berapa sekarang ini?
12:11pm

14.Tadi anda makan ape?
nasik lemak

15.Siapakah yang anda ingin 'bengongkan' dengan soalan-soalan merapu anda ini?
-sayer..
-sayer
-sayer
-awak
-awak
-kamu
-kamu
-bloggers

nuthink to du

nama: dunow la...
harga:RM0.40 (masuk buku)
tempat membelinya: kedai"Usaha Pasti Jaya Enterprise"



ehhe..beginilah hasilnyer..huuh
mendeneyh pakai pasir warne-warni

Saturday, October 24, 2009

soLong..........





assalamualaikum...

"Daripada-Nya kita datang,dan Kepada-Nya jugalah kita akan kembali."


Dah lama tak meng'update' blog ni..Terasa kekok untuk menaip..
Fikiran semuanya umpama ditelan dek hari-hari yang berlalu..Membawa bersama kenangan-kenangan yang sudah dan indah..

Arghh...Bermadah pula..


Terlalu sukar untuk menceritakan, apa yang ada di fikiranku sekarang ini..Terlalu pedih untuk mengingat kenangan itu..Terlalu sedih bila membayangkan semua itu..Namun, ini bukanlah satu perkara yang luar biasa,tapi sesuatu lumrah kehidupan..semua benda yang bernyawa dimuka bumi ini pasti akan pergi meninggalkan jasadnya..begitu jugalah dengan manusia...Mereka akan pergi meninggalkan jasad mereka yang hanya pinjaman buat sementara..Mereka juga akan meninggalkan semua yang mereka sayang dan semua yang menyayangi mereka..

Huhh!..terlalu panjang kata-kata diatas..Ketika duduk bersendirian, teringat pula kepada arwah toki ku itu..Dua minggu terlantar sakit.. berminggu-minggu di hospital..bergilir-gilir semua anak dan menantu untuk menjaga ayahnya yang sakit..Arwah menghembuskan nafasnya yang terakhir dirumahnya sendiri, ditemani seorang anak lelaki bongsunya.

Inginku imbas kembali saat aku berhadapan dengan arwah toki yang sedang kesakitan diatas kerusi dirumahnya pada petang rabu..Rutin harianku setaip hari(kecuali jumaat dan sabtu) lepas pulang dari sekolah,terus menuju ke rumah toki untuk menghantar makanan untuknya.Namun, sebaik sahaja menaiki tangga rumah, terdengar suara arwah yang sedang mengerang kesakitan..Aku meletakkan bekalan lauk-pauk semuanya diatas meja, lalu terus menuju ke dapur dan menelifon ayahku yang sedang bekerja..Tanpa disedari,terasa hangat dipipi disebabkan oleh airmataku..Terasa ingin menjerit ketika itu untuk meminta pertolongan, tetapi aku menjadi kaku, tidak tahu apa yang perlu aku buat,lalu aku menelifon ibu yang berada dirumah..Segera aku menyuruh ibu bersiap..Ketika menuruni anak-anak tangga untuk pulang menjemput ibuku dirumah, ayah memasuki halaman rumah toki.. Mudah untukku meninggalkan tokiku kerana ada yang menemani..

Ketika itu, ayah memandikan toki,ibu didapur mengemas apa yang patut, tugasku pula mendail nombor-nombor di handset ibu dan ayah..

Begitu kencang jantungku ketika itu memikirkan kemungkinan-kemungkinan yang bakal berlaku..Puas dipujuk,tetapi arwah enggan ke hospital..Malam itu, semuanya "berkampung" di rumah toki..

Keesokan harinya,aku tidak ke sekolah..apabila selesai semua kerja-kerja dirumah,aku bergegas menuju ke rumah toki..Setibanya aku disana, terlihat kelibat ambulance didepan rumah toki..Aku tersenyum,akhirnya toki bersetuju untuk ke hospital.

Toki dihantar ke Hospital Kuala Terengganu.beberapa hari terlantar di sana, toki dipindahkan ke hospital Dungun..Senanglah anak-anak yang bekerja untuk melawat ayah mereka..

Selasa;13hb, toki dapat pulang kerumah.Toki kelihatan sihat, biarpun tidak dapat bergerak banyak..Pada hari pertama pulang kerumah, ibu dan Che da jaga toki pada petang itu, dan malam umi dan abah serta pakbusu pula yang berjaga..

Rabu;14hb, Lepas pulang daripada sekolah, aku pulang kerumah untuk menyalin pakaian, lalu ke rumah toki..ketika sampai disana, hanya ada ayah,ibu,dan toki sahaja.Ayah menuam kaki toki dengan airbatu. Ayah berpesan kepadaku, alihkan air batu di kaki toki sampai ke lutut..Arahan itu aku turuti..

Tibalah waktu Asar,dan ibu mengamanahkan kepadaku untuk menjaga toki kerana ingin menggantikan ayah di kedai..Sesudah ayah solat,barulah ibu pulang..seharian aku disana.pada malam itu aku datang lagi kerumah toki, kerana ibu ada disana, tiada orang untuk menggantikan lagi tempat ibu untuk menjaga toki..lalu kubawa semua kerja sekolahku ke sana..Selepas ada yang menggantikan ibu, lebih kurang jam 9.40 kami pulang kerumah...Setibanya dirumah, aku melelapkan mataku......

"adik!!bangun!!toki dah xda.."...ibu berteriak

Dalam keadaan yang mamai aku bangun dan melihat jam..
11.05pm..
Dalam hati aku,"betul tak ni? tadi baru jumpa toki"...

Dalam kedinginan malam..aku dan ibu menuju kerumah toki dengan menaiki motosikal..Setibanya dirumah toki, umi telah memeluk ibu dan menyatakan kekesalannya meninggalkan toki bersama pakbusu sahaja..

"tadi bak ok, bak elok tidur lepas kita bagi makan ubat,kita baru balik rumah,busu telifon suruh mah datang.........."


Terkedu aku mendengarnya..Aku melihat wajah arwah...bertapa sayunya ku rasa..Airmata mula membasahi wajahku..Ianya menginsafkan aku mengenai kematian...Kematian yang tidak dirancang,kematian yang tidak boleh dihalang,kematian tanpa mengira umur...


Selesai tahlil, keesokan harinya,Ahad;18hb 10..
Ibu dikejutkan dengan panggilan telifon daripada MakLang di Seremban yang mengatakan,Hisyam,sepupuku meninggal..Tersentak jantungku.. Lidah kelu..Lalu handsetku mulai berbunyi.. tertera nama "kakLongAin"...

"helo,assalamualaikum...ni adik ek??adik dah tau??"
"ermm,dah kaklong.."
"adk balik tak??,"
"tak..kaklong??"
"kaklong x, abang xda kat rumah,abang kerja..kaklong ad kat johor"
"kita doa dari jauh je kaklong.xsangkakan kaklong?"


Telifonku berdering lagi...

"assalamualaikum..adik...adik dah tau??"
"wsalam..dah makcik..mcm na boleh jadi mcmtu makcik??"
"makcik pn tak pasti dik...adik dah sedekah alfatihah kat adik hisyam??"
"emm..kalau makcik tau,makcik bagi tahu tau.."


Muhammad Hisyamuddin telah kembali ke Rahmatullah pada 18.10.2009, mengalami kecederaan dalaman yang teruk akibat kemalangan jalan raya..


setakat ini sahaja dapat aku ceritakan...

Sunday, October 11, 2009

ape yang die makan??

alowh semua..
huhu..
xtau la nak cite per...
huuh..
kbetulan webit neyh adelah kloarge baru,
so, tertarik ntok tulis pasal die...

huhu..
ari nie sarapan die pagi tadi, koko crunch...
tgah hari makan pallet..
tp die xnak makan..so, cubit sikit karipap n suap kat die..
ternyata die suke la plak kueh tu..
hahah..

pas tu...die dah xnak makan da pallet die...
then ade la kerepek ubi pedas atas meja..
haha..
ape lagi..
bagi la kat die..
huhuuh..
suke betol die krepek..
hahakx..





Saturday, October 10, 2009

kechayungan amber yang baru

huhu..

apekah keshayungan saye yang baru???
huhu.. i got new webit..baby webit...
sooo cute..(lyke me)

nak bagi name pe ekk???



bau pah mandi..huhu

Sunday, October 4, 2009

jadual peperiksaan STPM 2009

salam....
kwan2 yang belum memiliki jadual peperiksaan,boleyh la dwnlrd disini...
sila klik "jadual peperiksaan Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia 2009" dibawah..