Followers

Friday, February 15, 2013

Salam Sayang Buatmu, Sahabat




Sahabat,
Sudah banyak perkara yang kita bina bersama,
Sudah banyak kenangan yang kita cipta semalam.

tapi mengapa sahabat?
Kau tinggalkanku tanpa khabar berita?
Membawa diri tanpa memikirkan tentang perasaanku?

Terlalu cepat masa berlalu,
Ingin aku kembali seperti dulu,
Bersama kamu sahabatku..

Ingin sekali aku membina kenangan baru bersama memori kisah lama kita,
kerana aku tidak mahu melupakan kenangan lama kita.


Ingatkah kau wahai sahabat?
Diwaktu aku kesusahan, engkaulah penyelamat,
Membimbing aku kearah selamat.
Dengan penuh rasa hormat.

Bukan ku pinta jauh darimu,
Bukan ku harap kau jauh dariku,
Tapi sahabat, sudah takdirku berada disini,
Jangan menjauh wahai sahabat.

Didalam doa, pohon selamat,
Moga ukhwah kembali tererat,
Bersama ingatan yang masih hangat,
Salam sayang buatmu,
Wahai sahabat..




With love: AizaAkmal Zulkifli


Sunday, February 10, 2013

Selamat Hari Kewujudan

Bismillah...

Hari ni 10.02.2013
Genap sudah 6 tahun blog ini ditubuhkan...

Alhamdulillah, 
Selautan syukur diucapkan kepada Allah, kerana diizinkan aku menulis didalam blog ini.

Selagi terdaya, akan aku coretkan apa yang berlaku didalam kehidupan ini.
Banyak memori yang terkumpul dalam blog ini,
Jadi akan aku manfaatkan blog ini sebaik mungkin. InsyaAllah..

Tidak banyak yang dapat aku coretkan didalam entry kali ini, kerana keadaan aku yang baru kehilangan seorang teman masih lagi terasa.
Tenang kau disana Taro...

Semoga aku akan terus menulis, dan semoga blog ini dapat memberikan manfaat kepada si pembaca..

Selamat Hari Lahir SukaSukiSakan.. :)


Selamat Tinggal KAWAN..





Rest In Peace, Taro...

Semalam, 9.02.2013 Taro telah kembali kepada Sang Pencipta buat selamanya..


Dah setahun lebih Taro hidup dengan keluarga ni...

Kau tau Taro, ramai sayang kau Taro... Kalau abg Amir tau kau mati, mesti dia sedih sebab die pon sayang kat kau Taro.. Ingat tak, dia penah jaga kau dulu masa aku balik kampung... Ingat tak Taro?? :')


Baru tgahari semalam duk tengok kau main cak2 dalam umah kau, tido terlentang kat gelongsor kau..
dah banyak kali taro buat mcm tu semalam...



Setiap kali lalu kat umah dia WAJIB panggil nama dia...
Tetibe, kul 3ptg semalam, panggil nama dia, dia langsong xbergerak..dah terbaring kat tepi gelongsor dia... :'(

Teringat masa kau tersepit kat tingkap rumah kau, Taro... Lawak sangat masa tu :')... Kau menjerit mintak tolong..
Last sekali, ibu yang tolong tarik badan kau.. Haha.. Gemoknye kau masa tu taro.. :')

Kau pun suka tido telentang kan??? kaki2 kau sua kat atas... Bila kene kejut, baru kau bangun, mankat2 dinding rumah kau... Rindu sume tu Taro.. :'(

Kau suka coklat kan Taro. Aritu, Abang Amir bagi sepeket coklat dengan Koko Crunch untuk kau...
Tapi kau makan xsampai separuh, sebab aku yang tolong habiskan untuk kau.. :') Sorry taro...

Rindu nak suruh kau jilat jari aku lagi Taro.. :( 
Rindu nak tengok kau makan biskut Cheese,
Rindu nak tengok kau gelojoh makan kuaci depan aku Taro...
Rindu dengar kau menjerit sebab tak boleh bangun Taro,
Rindu nak Tengok aksi kau taro..
dan aku rindu kat kau Taro.. 
:(

video



Setiap kali lalu kawasan sangkar kau, mesti aku ingat kau ada lagi.. :(
Mesti aku akan pandang sangkar kau Taro...


Kau tau Taro?
Masa aku tulis entry ni, aku nanges tau.. :(
Aku teringat suma aksi2 kau...
Siyes taro... Aku sayang kau...




:(
Tenang kau kat sana Taro..

Wednesday, February 6, 2013

Sang Bayu Malam




Tiupan sang bayu malam,
Menyapa lembut pipiku,
Membuatkan hati yang suram
Menjadi semakin sayu.

Bayu tolong sampaikan pesanku,
Kepada seorang teman yang dirindu,
Bertahun sudah tidak bertemu,
Membuat hariku semakin rindu.

Ingin disingkap memori lama,
Namun hati tidak terdaya,
Terlalu banyak yang ingin dicerita,
Kepadamu temanku dikala suka dan duka.

Bayu tolong katakan padanya,
Aku rindu melihat wajahnya.
Bayu tolong khabarkan padanya,
Aku rindu mendengar suaranya.


With love: AizaAkmal Zulkifli

Anugerah



Mentari menyuluh bumi,
Angin meniup daratan,
Burung terbang melayang,
Bunga mekar berkembang,
Air mengalir deras,
Ombak menghempas pantai.

Begitulah lumrah dunia,
Alangkah indah ciptaanMu ya Allah,
Tiada makhluk didunia ini,
mampu untuk melakukan semua ini
melainkan Kau, Allah yang Esa.

Selama ini aku lalai dalam Dunia ini
Banyak dosa yang telah aku lakukan,
Kebaikan yang dilakukan hanya boleh dihitung dengan jemari,
Ampunkan aku ya Allah.
Aku khilaf, aku angkuh ya Allah..
Aku kufur dengan nikmat yang diberi olehMu
Jadikan aku insan yang bersyukur dengan kurniaanMu ya Allah..

Berikan kesempatan untukku berubah,
Sesungguhnya aku insan yang lemah,
Yang mendambarkan cinta dan kasihMu Allah,
Izinkan aku pulang kepadaMu,
dengan membawa nikmat pahala yang banyak,
Agar dapat aku peroleh syurgaMu.

Kini, aku bersyukur dengan apa yang dikurniakan Mu ya Allah,
Walaupun pada mulanya terasa sesal dihati,
Namun kurasakan perancanganMu sangat indah,
untuk mengajak aku pulang menuju CintaMu.

Terima kasih Ya Allah, 
kerana memberiku jalan menuju cahayaMu.


with love: AizaAkmal Zulkifli

Sunday, February 3, 2013

Senja itu




Senja itu kian pergi.
Meninggalkan siang yang penuh warna-wani,
Mengidamkan malam yang tidak pernah sepi.

Senja itu kian pergi.
Pergi membawa seribu kenangan.
Pergi meninggalkan seribu kesan.

Ia kian pergi,
Ia senja yang mengajarku erti kedewasaan,
Ia juga senja yang memimpinku, kearah kebenaran.

Senja berlalu lagi,
Begitulah lumrah alam yang diciptakan oleh-Nya
Bersyukur kerana dikurniakan peluang untuk meniti malam hari .
Kerana, tidak semua yang berpeluang untuk merasainya.

Senja itu kian pergi,
Senja yang mengajarku erti ketakwaan,
Mungkinkah masih ada senja untukku esok hari?
Kerana ia senja yang memberiku, seribu pengajaran.

with love: AizaAkmal Zulkifli

Saturday, February 2, 2013

Buatmu Sahabat yang baru dikenali





Assalamualaikum..

Entri ni khas buat seorang SAHABAT yang baru saya kenal, As.
Beliau sangat disenangi dan sangat baik budi pekerti.
Kalau diizinkan, saya teringin nak ada kawan yang ramai, yang sama macam dia..
Berterus terang, redha dengan ketentuan dan sangat setia.
Walaupun hanya sekejap kita berkenalan,
ia tetap menjadi ingatan buat saya sampai bila-bila.

Tabahkan hatimu dengan segala dugaan yang menimpa.
Ya saya tau, sakit sangat bila ditinggalkan.
Saya harap sangat dapat bantu kamu sahabat.
Tapi saya tak mampu lakukan lebih dari tu.
Maafkan saya SAHABAT...

Kecewa? Ya, memang saya kecewa,
Saya kecewa sebab awak dah tinggalkan sahabat baik awak ni..
Tapi tidak mengapa SAHABAT,
Saya tau niat awak..
Dan saya sentiasa ingat,
Bahawa setiap pertemuan, pasti ada perpisahan.

Bunga bukan sekuntum SAHABAT,
Andai dia bukan jodoh kamu, maka redhalah dengan ketentuanNya.
Yakinlah sahabat,walaupun kamu berpisah dengannya, ada lagi yang terbaik buatmu.
Mungkin ada yang sedang menantimu.
Sesugguhnya, DIA mengetahui apa yang terbaik buatmu, SAHABATku.

Perjalanan kita masih jauh SAHABAT,
Masih banyak lagi perkara yang kita harus lakukan.
Berserahlah kepada Allah,
Kerana DIA lebih mengetahui segalanya.

Semoga Allah menguatkan hati kita yang semangnya lemah dengan dugaan.
Persiapkanlah dirimu menjadi mukmin yang soleh SAHABAT.
Semoga bertemu bidadari yang solehah buat seorang mukmin yang kuat imannya.

Ingatlah SAHABAT,bila duduk negara orang,
Mesti jaga diri, jaga Iman.
Belajar niat kerana Allah, bukan niat nak kejar perempuan..
Ingat ye SAHABAT..

Doa saya dari jauh, semoga SAHABAT saya yang jauh dimata ni,
beroleh kejayaan diDunia dan diAkhirat.Amin..
Terima kasih SAHABAT kerana pernah menjadikan hari-hari saya ceria,
walaupun awak tak ada didepan mata..

Dah habis belajar, balik Malaysia, suruh mak carikan bini sorang.. :)
Jangan sedih-sedih.. ^_^

Allahu'alam..
Wassalam...

with love: AizaAkmal Zulkifli