Followers

Tuesday, October 28, 2008

final exam...

emmm....3 minggu exammm..adushh...cm ne neyh....harap2 la bOley buat..humm...


all da beshh yer buat sesape yg menduduki final exam,SPM,PMR,STPM,n smua geng2 ku lah...




[caption id="" align="aligncenter" width="424" caption="stadi la weiihh"]stadi la weiihh[/caption]


huhh...budak ekO..huuhhu





ehh..tebalik???heheh

pOsing!!

hahha..hari neyh g beraye kat umah terbuke kat taman rakyat...

ehemm...umah mak sedare lOrh..huuh...

xde ambik gamba time kenduri..tp....

[gallery]

hahah...xde kije lain ke bebudak nie..hiih...

Saturday, October 25, 2008

tak percaya pada diri??

[caption id="attachment_162" align="aligncenter" width="342" caption="malu larhhh..."]malu...[/caption]


Buat nien dan semua pembaca...



Rasa tidak percaya diri merupakan penghambat seseorang untuk dapat mengembangkan potensi yang dimilikinya. Dan sebaliknya, bila kita mempunyai sikap percaya diri yang tinggi maka kita bisa mengelola pergaulan kita untuk hidup yang lebih baik.


Perasaan takut salah dalam bersikap dan bergaul dengan orang lain adalah salah satu penyebab kurangnya rasa percaya diri Anda. Anda telah memposisikan diri Anda pada tempat yang keliru. Karena Anda telah memasukkan pikiran negatif (kegagalan, reaksi negatif orang lain) ke dalam otak Anda. Hambatan inilah yang harus Anda rubah untuk selalu berpikir positif bahwa apapun yang Anda yakini dan perbuat itu baik pastilah akan diterima dengan baik oleh orang lain.


Berbuatlah, jangan terlalu banyak pertimbangan bila Anda yakin itu baik. Kurung ketakutan Anda, jangan biarkan ketakutan menghambat Anda untuk beraksi. Bergaullah dengan menjadi pribadi Anda sesungguhnya yang lebih mengutamakan aksi dibandingkan memikirkan ketakutan akan kegagalan, Karena sesungguhnya ketakutan akan kegagalan sesungguhnya lebih besar dari kegagalan yang sebenarnya.


Kurangnya ibadah dapat mempengaruhi rasa percaya diri. Karena nilai spiritual adalah dorongan terbesar untuk sebuah perubahan yang lebih baik. Karena Allahlah tempat kita bergantung kepadanya yang hanya Dialah yang dapat mengubah hati (kepribadian) manusia. Oleh karenanya Jangan longgarkan hubungan spiritual dengan Yang Maha Kuasa, tetapi justru harus diperkokoh terus mnerus dengan menjaga interaksi kita padaNya melalui ibadah-ibadah baik yang sudah wajib maupun yang sunnah harus selalu kita tingkatkan. Insya Allah, hasil dari kedekatan ini akan memancar melalui hati, pikiran dan lisan kita menjadi kebaikan-kebaikan untuk sesama yang pastilah akan mendapatkan tanggapan positif dari sekitar kita.


Hinaan, cacian ataupun gunjingan tentang kita harus kita sikapi dengan positif. Jadikan itu sebagai cambuk untuk meningkatkan kualitas diri kita. Jadikan itu sebagai ’nasehat’ untuk kebaikan dan jadikan itu sebagai rambu untuk kita kembali kepada trek yang seharusnya. Sebab bila kita terpaku untuk menyanggah dan mengurusi setiap cercaan yang diarahkan ke kita, maka waktu kita hanya akan habis untuk membantahnya. Tapi kita harus fight untuk melawannya dengan menunjukan peningkatan kualitas diri kita sebenarnya.


Semoga bermanfaat....



xingat ciplak kat mane..adeii


Friday, October 24, 2008

~mengintai langet

...Setiap hariku tulis...
...Yang Ku telah jatuh cinta...
...Tapi ku rasa bersalah...
...Tidak ku nyatakan ... padamu....
...Adakah engkau merasa...
...Apa yang sedang kurasa...
...Kepada tancap asmara...
...Harapnya kau dah terima...

...Maafkan aku kerna menyintamu...
...Maaf jikaku tak padan denganmu...
...Tapi ku berjanji...
...Kau juita hati...
...Akan ku jaga hingga akhir nanti....

...Maafkan aku terus memujamu...
...Maaf aku yang terlanjur merindu...
...Didalam hujan renyai...
...Aku mengintai langit...
...Mengharap engkau akan setuju...
...Menyintai aku....

...Menyanyi dan bisikkanlah sayang....
...Baiknya kau dalam jiwa...
...Tak tahan rasanya menanggung kasmara...
...Agar dapatku lelapkan mata...
...Mengkhayalkanmu, bermimpikanmu sepanjang malamku...



~jue-aiza-miera~


mengintai langet diumah tOki...


redline-

and when people step out this redline ,

i will never let them to go ,

never laugh cos this is the dead end ,

it is my end for its start to go ,

and when people step out this redline ,

means no other place need to go ,

let the future past in the mean time ,

and the great night kill all alone ,

it was u .. call me and told me ,

help me up and shine up my life ,

it was u .. call me again till lonely aaaa ,

it was u .. call me and told me ,

blur my eyes and tell me to do ,

is was u told me the lies i always spoke ,

and when people step out this redline ,

i will never let them to go ,

never laugh cos this is the dead end ,

it is my end for its start to go ,

and when people step out this redline ,

means no other place need to go ,

let the future past in the mean time ,

and the great night kill all alone ,

it was u .. call me and told me ,

help me up and shine up my life ,

it was u .. call me again till lonely aaaaa ,

it was u .. call me and told me ,

help me up and shine up my life ,

is was u told me the lies i always spoke ,

it was u .. call me and told me ,

help me up and shine up my life ,

it was u .. call me again till lonely aaaaa ,

it was u .. call me and told me ,

blur my eyes and tell me to do ,

it was u .. told me the lies i always do .

Wednesday, October 22, 2008

tOlong ingatkan saya!!!



Tolong ingatkan saya



andainya saya terlupakan Tuhan


dalam kelapangan dan kesibukan


dalam kesenangan dan kesusahan.



Tolong ingatkan saya


Jangan jadi anak derhaka


Mak ayah dilupakan jangan


Usah diluka hati dan perasaan



Tolong ingatkan saya


Supaya ingat pesan guru


bukan sekadar peringatan


Tapi tarbiyah berpanjangan



Tolong ingatkan saya


Dengarlah dan bacalah al-Quran


tika radio penuh hiburan


tika televisyen penuh Hindustan



Tolong ingatkan saya


Di mana Islamnya zahirku


Jika aurat didedahkan


Disingkat,diketatkan dan dijarangkan




Tolong ingatkan saya


Jadilah sahabat yang baik


Sentiasa memberi peringatan


Sentiasa menerima teguran



Tolong ingatkan saya


kalau bercinta biarlah kerana-Nya


dalam memilih utamakan iman


kelak ikatan dihindar syaitan.



Tolong ingatkan saya


Hidup ini satu kembara


Kutiplah mutiara dalam perjalanan


Moga di sana menjadi bekalan



Tolong ingatkan saya


Diri ini milik Kuasa


Kepada-Nya jiwa diserahkan


Segalanya Dialah tumpuan........



Program Langkah ke Menara Gading Tanpa Dadah..

Program Langkah ke Menara Gading Tanpa Dadah..





tarikh:19 Oktober 2008


tempat:Muzium Negeri Terengganu.


Anjuran: Universiti Malaysia Perlis(UniMAP)


dengan kerjasama


Unit Pendidikan Pencegahan Dadah


Jabatan Pelajaran Negeri Terengganu


[gallery]



Pagi tu aku bertOlak dari umah pukOl 6.25...hahha...macam pe je g skolah awal2...


nape ehh aku g skola awal2??pelik betol...


owhhh...aku de prOgram kat Losong upenyer..hiihi...



kiteowang btOlak pukOl 6.45pagi...sape yg pegi eyh???ckgu Marzuki,marwan, asilah ngan aku la..aizatul..hiihi...



dalam kreta aku duk senyap jer..yer la, mane la aku neyh reti bcakap, xberape kamcing kan..hihi..


sO denga je la ckgu ngan marwan bOrak...kdang2 nak tegelak gak denga cikgu wat lawak..hahah..xsangka la plak ckgu tuh suke buat lawak...lawak2 die slambe plak tu..hehhe..



crita punya cerita, tetiba, bruKkk..brUUkkk... “perOt...perOt berbunyi..” hahah..nada crita wOnderpet..


brenti la makan kat marang...



then kita terOskan pjalanan ke Muzium trg....Setibanya kat sane, fuhhh...


ramai nyer owang...wat kenduri ke ape..haha..rupe nye ramai da yang sampai...Ops...kiteorg lewat ke???adOIii...



Fuhh..tingginyerh tangga neyh...lelah ambe manjat..adeh...kalO ade lift kan bagus..hahah...


setibenye kat atas, g la beratur daftar nama...Pusing blakang, “eh.mane plak si asilah nie pegi?? aish g tandas kOwt...biarlah”



“alamak aku nak duk mane neyh??” eh, marwan,nak duk mane neyh?? “ala,duk je sini”



Dengan boring nyer,aku duk la tunggu ceramah pe die nak bagi..adOi...lambat betOi...


aik??dengan kepelikan,aku bace progam yang disusun, “pndaftaran 7.30 pagi??,skarang da pukul 9.00am” emm..biau lah..lambat la balik nampak gaya nyerh...



then kiteorg dibawe masoK ke dewan Mandalika, erk....aku kene duk blakang??adeh,da nasib...


da la mate xberape nak nampak...kepale bebudak nie tinggi2 plak tu..adoi..sabar..sabar...



warghh..tanpa diduga...mereka memprOmOtekan universiti mereke...huk3...


UniMAP..wahhah..aku ngan asilah da tegelak da time 2... “aish silah,ckgu salah pilih orang neyh.”


adOiii..ade ke aku yang ambik aliran kemanuiaan neyh dipilih g pRogram macam neyhh..adei.. da lah sume kat UniMAP tu aliran sains je smua...aishh..da nasib..denga je la..huhu..




uish boring tul ceramah neyh...skOdeng orang la jap...skOdeng punye skOdeng... adeiii..


saket kepale ku datang balik..warghh...myesal ambe skOdeng td..huuhu..


sakit gile kpale...



dalam pukul 10.30,kiteorg diberi rehat...apelagi,smua menuju ke tandas..hahah..sejOk weii...


kite ber3 pown pegi la cari tandas...mane plak la tandas nie..adeii...pas abis tuh, aishh...ape agi, round2 la...hahha...



then masuk la balik dalam dewan Mandalika tuh, arghh...smakin sakit kepale ku...owang u sibOk cakap kat depan,aku sibok picit kpale yang berdenyOt tu..hiihi..tetiba aku tertarik mendenga pengakuan dari seorang Pengetua Pondok Remaja Inabah,trg iaitu seorang bekas penagih dan pernah ditahan di lokap kerana mencuri hak FELDA..



aku amat tertarik dengan kata2 beliau...


“ janganlah kita MENUNJUK PANDAI,tp elOklah kita PANDAI MENUNJUK”



ade satu lagi ayat beliau,tp time 2 pening yang telampau, ah... ingat dalam otak je la..balik umah da xingat..hihi..



pas abis smua tuh. “makan” tyme..haha..aku makan skit jerh..adeii xslera betOii...Then pe agi rOund2 kat mUzium tuh kejap je...xbleh kene matahari saket lagi kpale..huuh.





balik tu singgah jap kat MYDIN MALL...adeii...leteyh round2..kul 3 balik... sampai kat umah dalam pukul 5 lebeyh...



balik terus tidO..haha...leteyh weiii....





Saturday, October 18, 2008

~Demi Cinta Suci~


Album : See You D IPT
Munsyid : Unic


Pernah hatiku luka pedih
Kerana dicalari cinta penuh duri
Lemas aku dalam dilema
Kata janji manis sungguh tak bermakna

C/O :
Mencarimu kasih bagai mencari mutiara putih
Walau ke dasar lautan sanggup ku selami
Namun tak percaya apa yang telah aku terjumpa
Kau sebutir pasir tak berharga

Demi cinta yang suci
Ku rela korbankan kepentingan diri
Demi sinar bahagia
Ku hambakan diri pada-Nya yang Esa

Baru kini ku rasai nikmatnya cinta yang suci
Tiada terbanding dengan cinta yang kau beri
Ranjau yang berduri akan aku tabah menempuhnya
Menyubur iman di dalam jiwa

Demi cinta yang suci
Ku rela korbankan kepentingan diri
Demi sinar bahagia
Ku hambakan diri pada-Nya yang Esa
Demi cinta hakiki
Ku sanggup redahi apa yang terjadi

Apalah erti cinta suci
Andai janji-janji sering dimungkiri
Apalah erti cinta murni
Andai kata-kata sering didustai


Friday, October 17, 2008

Dia hadir dalam hidupku

a




Dulu
aku pernah mengecapi kebahagiaan, bersama-samanya aku leka, menghabiskan masa yang sepatutnya terisi dengan kegiatan yang lebih berfaedah. Walaupun di batasi benua, kami masih dapat mengekalkannya. Sehinggalah, pada suatu hari, di saat hati kami tidak lagi bersatu, bersangka baik dan tolenrasi tidak lagi menjadi pegangan. hati sakit. jiwa pedih.




Dan pada saat kekecewaan itu,
Kau hadir dalam hidup ku. mengetuk pintu hatiku. membawa seribu pengertian. tidak tergambar riangnya hati ini. Baru ku sedar, sudah lama Kau menabur benih kasih sayang terhadap ku. Cuma aku yang dalam ketidak sedaran. Sepanjang perhubungan ini, belum pernah Kau sakitkan hati aku, belum pernah Kau kecewakan aku. Berita-berita gembira yang Kau bawakan sentiasa menceriakan hidupku. Surat-surat cinta Kau layangkan menjadi peneman aku sehari-hari. Tidak pula ku jemu membacanya malah aku sentiasa dalam kerinduan untuk bertemuMu. Dan tidak pula Kau jemu menjagaku, di kala aku kesedihan, Kau kujadikan tempat meluahkan segala pengaduanku.


Di kala aku gembira,
ku tahu Kau bersama aku pada ketika itu. Kita berkongsi kegembiraan bersama. Kau hadiahkan aku teman-teman sejati, teman-teman yang ikhlas dalam perjuangan mereka. Aku hargai pemberian itu, agar aku turut sama berada di landasan mereka. Walaupun masih lagi batasi, namun Kau rapatkan jurang itu, sehingga terasa Kau disampingku. NamaMu menjadi siulanku seharian. Ku tahu Kau sering menguji kasih sayangku, Kau uji kesetiaan ku. Sehinggakan dalam tak sedar aku pula menyakiti hati Kau. Maafkan aku wahai kekasih hati. Tidak mampu ku tandingi kehebatan cinta Kau. Sungguh. Inilah manis kebahagian yang aku nantikan. Aku pasti Kau tidak akan pernah meninggalkan aku. Hanya Kau dan aku.

Kekasihku Allah...



Ciplax dari iLuvisLam



Wednesday, October 15, 2008

takdir cinta

rossa-takdir-cinta-ost-ayat-ayat-cinta



ku tutup mataku
dari semua pandanganku
bila melihat matamu
ku yakin ada cinta
ketulusan hati yang mengulir lembut

penguasa alam tolonglah pegangi aku
biar ku tak jatuh pada sumur dosa
yang terkutuk dan menyesatkan cintaku

reff:
andaikan ku bisa lebih adil
pada cinta kau dan dia
aku bukan nabi yang bisa sempurna
ku tak luput dari dosa

biarlah ku hidup seperti ini
takdir cinta harus begini
ada kau dan dia bukan ku yang mau
oh Tuhan tuntunlah hatiku

penguasa alam tolonglah pegangi aku
biar ku tak jatuh pada sumur dosa
yang terkutuk dan menyesatkan cintaku

Saturday, October 11, 2008

da kembali

salam...
ahaiii...
orang da kembali..
hahaha....