Followers

Sunday, December 14, 2008

zapin..

hihi..jOm layan zapin dak skola sO..

hihi..ambik vdeo neyh kat sowang budak tu..

ahh..layan je la..hihi

Tuesday, December 9, 2008

..smbungan dr episod yg lalu.episod 2


sblum sy mnmybung kisah nih, mesti ade org xtaw n t'tny2 apekh itu kelinci.. (mule2 sy sdiri pon xtaw)hehe..sbnrnye kelinci tu merupakan spesis arnab.. (sumber:mekma@qmal@dang..ntah btol ke dok au mekma eyh..haha)

urmm..nk dijadikan crite..mnurut sumber2 yg bley diprcayai,rupe2nye si siput n kelinci tuh spupu..spupu belah mne xdpt dipastikan.. setelah siput n fmily nyer bpindah ke kg pening lalat(bkn nme kg sbenar) pd thun 2000, maka famili si kelinci pon turut berhijrah n menetap di kg tsebut smpailah skrg... sejak dr tu,si siput n kelinci yg montel nih pon bkwn baik... gi skolah same2,gi cuci mate pon same2..(hahahhhaha..cuci mate..?)

setelah mduduki peperiksaan Sijil Penentu Masadepan,maka mereka pon mlanjutkn pljran masing2 n terpksa bjauhan...(waaa...sedeynyer..)

nmun dmikian,ia xsediktpon mnjejaskn pershbtn mereka..dgn adenye tknogi komunikasi cggih kini mcm hp,emel,ym chat,frenster,myspace n bla3..mereka bleh bhubung wlau dmana pon mereka brada..hehe.. satu ptg yg sejuk,angin btiup kncang..mereka lepak d ats tgga umh kelinci smbil mkn donutt n teh 0.. mreka pon borak2 ttg mse dpn mereka..n mereka bcdg utk mjadi usahawan yg t'knal satu ari nnti..iaitu pengusaha bebola dotdotdot...

mm..adakah mereka bdua bjaye mcapai impian mereka...? kita tggu smbungan kisah siput n kelinci bab3......hehe......... ;p
MyEm0.Com

Thursday, December 4, 2008

kisah muda-mudi shipoot dan kabo gajOh

Tersebutlah kisah pada awal 90an...lahirlah seekOr anak shipOot pada tanggal 20hb febuari tahun 1990...Anak shipOot ini diberi nama “shipoot sedOt”...Pada awalnya,shipOot sedut dan keluarga tinggal berhampiran dengan flat bijangga,sehinggalah usianya menjangkau usia 4 tahun dan mereka sekeluarga berpindah ke Kampung Baru Sungai Udang..


.....................................................................


Ini kisah kabO gajOh (sejenis kumbang gajah)...selepas beberapa bulan kelahiran shipOot sedOt, maka, pada tanggal 3hb ogos 1990, menetaslah seekor anak kabO gajOh...Pada awal kelahirannya, kabo gajOh ini tidak diberi nama kabo gajOh,tetapi kelinci yang chOmel...tetapi apabila kelinci yang chomel ini menjangkau usia 18tahun, dia telah mengubah namanya atas desakan si shipOot sedOt kerana fizikalnya yang agak mOntel...☺

Saturday, November 29, 2008

happy anniversary tO bOnda and ayahanda

26/11/2008


epi


anniversary...


Setiap titis airmata
Setiap saat nan berduka
Mengajar aku erti dunia
Tak ku lupa pengorbanan kehidupan
Memikul beban di bahu nan selalu
Memberi yang termampu

Ayahku terlalu menyayangi aku
Mendedikasikan hidupnya kepadaku
Dan ibu sentiasa ada bersama
Wala serendah mana aku
Dia tetap menjunjung namaku

Biarku belai tanganmu
Yang telah ditelan usia
Namun penuh berjasa… mulia
Terlalu lama impianku luahkan rasa
Kesyukuranku di hati
Pada dua insan paling ku sayangi

Biar ku hilang segalanya
Harta, benda ataupun nyawa
Asal tak ku hilang kau berdua
Dan aku berdoa
Semoga sejahtera selamanya
Hidup kita sekeluarga
Di dunia dan selepasnya


PUAN ZAKIAH dan EN.ZULKIFLI

Tuesday, November 25, 2008

kumbang durjana

kisah nie trjadi tyme puasa baru neyh..
tyme tu malam,dalam kul 1pagi lebeyh..aku ngah syOk2 tidO,tetibe aku dikejutkan dengan kehadiran seekOr anak kumbang masuk kedalam lubang telungaku yg xberapa nak besar neyhh.aku berteriak...

IBUuu!!!!!!!!!!!waaaaaaaaaaaaaaaaaaa......sakit!!.....




tekeja-keja ibu akuh tengOk hape bende..

Aduh!!Aduhh..sAkit..!!tyme tu tuhan je yang tahu betape sakitnyerh telinge ku digigit...dah la kaki die tajam...aduhh..


aku pOwn ketuk2 kepaleku dengan tangan aku..

huhh..kelua jugak akhirnyer...

aik??nape rase lain macam je telinga ni??xdenga la..ades...
waaaaaaa..darahhhh.....telingeku klua darah...adoii..tOlong...



ninOoo..ninOO....aku pOwn g la spital kul satu pagi tu ngan ayah ku..

huhh..sungguh durjana kumbang tu...


N skarang..aku sangat takOt nak tidO kalo xtutup kepale...hha..
sekurang2nya, tutup telinga pakai kapas...huhhh...fobia weii...

Ayah Nilai Kasihmu

Di sisi ibu kau setia menanti
Lahir anakmu menambahkan seri
Bersama aminan memuji Illahi
Di telingaku kanan dan kiri

Hari - hari makin mendewasakan
Hidupmu tabah penuh kecabaran
Dalam mendidik amanah tuhanmu
Sabar melayar kerenah yang seribu

Titisan keringatmu menyubur kehidupan
Berhujan berpanas tidak kau hendahkan
Dirimu tetap gigih menuai rezeki
Menjadikan mimpi satu realiti

Biar ku tawar uang yang berjuta
Biar ku hampar selaut mutiara
Tak mungkin membalas segala jasa
Yang tidak ternilainya

Oh ayah akan ku bukti padamu
Curahan kasih tidak kusiakan
Mencapai cita jua kejayaan
Kan ku bela nasibmu di hari tua

(Intrumentalia)

Titisan keringatmu menyubur kehidupan
Berhujan berpanas tidak kau hendahkan
Dirimu tetap gigih menuai rezeki
Menjadikan mimpi satu realiti

Biar ku tawar uang yang berjuta
Biar ku hampar selaut mutiara
Tak mungkin membalas segala jasa
Yang tidak ternilainya

Oh ayah akan ku bukti padamu
Curahan kasih tidak kusiakan
Mencapai cita jua kejayaan
Kan ku bela nasibmu

Biar ku tawar uang yang berjuta
Biar ku hampar selaut mutiara
Tak mungkin membalas segala jasa
Yang tidak ternilainya

Oh ayah akan ku bukti padamu
Curahan kasih tidak kusiakan
Mencapai cita jua kejayaan
Kan ku bela nasibmu di hari tua

Album : Insan Istimewa
Munsyid : De Hearty
http://liriknasyid.com

kisah bebOla sipOt bab* buatan ayuni





Pagi-pagi, sebelum terbit matahari, apabila yuni tidak bersekolah, dia suka ikut uminya masuk ke dalam semak-semak rumput yang masih basah oleh embun, pergi mengutip siput-siput bab*.

Yuni suka mencari dan mengutip siput bab* sampai penuh satu baldi. Yang dia tidak suka adalah tangannya yang terkena lendir siput bab* dan kerja memasukkan semula siput-siput bab* yang dapat memanjat timba cuba keluar semula.

Apabila baldi sudah penuh, dia dan uminya pulang, lalu uminya mengambil cangkul. Kemudian cangkul itu ditumbuk-tumbukkan ke dalam baldi bagi memecahkan kulit siput-siput itu.

Selesai yuni tumbuk2 siput bab* tuh,die pi hantaq kt kilang proses bebola...
lalu..terhasil lah satu produk bumiputera yg baru..BEBOLA SIPUT BAB*....wakakakakaakaka...ade sesape nk order??ngeh2

Entah bagai mana awalnya, akhirnya, dia membuka beberapa cawangan bebOla sipot bab*..haha...setiap pelusuk daerah,negeri,kampOng, bahkan seanterO dunia menggemari bebOla sipOOt bab* ciptaan ayuni tuh...

Dan akhirnya, yuni rasa begitu bangang..ehh saloh..yuni begitu bangga dengan kejayaan syarikat bebOla sipOt bab*nya itu, dan bercadang untuk mempelbagaikan lagi bebOla sipotnya, seperti sipOt sedOt,sipOt gOndang emas,dan tidak dilupakan sipOt sarawak..huhu


sesiapa yang terbaca kisah nie, kalo nak oder boleh la emailkan kepada syarikat sipOt bab* sbn.bhd di miss_cute90@yahoo.com - ayuni atau nazza90@yahoo.co.uk -aizatul...cerita diatas neyh adalah rekaan semata-mata...xde kene ngena samada yg idop atau ninggal dunia..huhu..sOri lOr kalo menjijikan siket..ahahah..nie sume rekaan ayuni@shipOot n aizatul..haha

Sunday, November 23, 2008

mengintai langit



Setiap hariku tulis
Yang Ku telah jatuh cinta
Tapi ku rasa bersalah
Tidak ku nyatakan ... padamu....
Adakah engkau merasa
Apa yang sedang kurasa
Kepada tancap asmara
Harapnya kau dah terima

Chorus.

Maafkan aku kerna menyintamu
Maaf jikaku tak padan denganmu
Tapi ku berjanji
Kau juita hati
Akan ku jaga hingga akhir nanti

Maafkan aku terus memujamu
Maaf aku yang terlanjur merindu
Didalam hujan renyai
Aku mengintai langit
Mengharap engkau akan setuju
Menyintai aku....

Menyanyi dan bisikkanlah sayang
Baiknya kau dalam jiwa
Tak tahan rasanya menanggung kasmara
Agar dapatku lelapkan mata...
Mengkhayalkanmu,
bermimpikanmu sepanjang malamku

Friday, November 21, 2008

cinta langit dan laut

Dahulukala, langit dan laut saling jatuh cinta. Mereka saling menyukai di antara satu sama lain. Oleh sebab sangat sukanya laut terhadap langit, warna laut sama dengan warna langit. Oleh sebab sangat sukanya langit terhadap laut, warna langit sama denga warna laut.



Setiap senja datang, si laut dengan lembut sekali membisikkan kata-kata `Aku Cinta Padamu’ ke telinga langit. Setiap kali langit mendengar bisikan penuh cinta laut terhadapnya, langit tidak menjawab apa-apa , hanya tersipu-sipu malu dengan wajah kemerah-merahan.



Suatu hari, datanglah awan. Melihat kecantikan si langit, awan terus jatuh hati terhadap langit, bak cinta pandang pertama. Tetapi tentu sahaja langit hanya setia mencintai laut. Setiap hari, langit hanya mahu melihat laut sahaja. Awan berasa sedih tetapi ia tidak berputus asa mencari cara dan akhirnya mendapat satu akal. Awan mengembangkan dirinya seluas dan sebesar mungkin serta menyusup ke tengah-tengah di antara langit dan laut. Ia berusaha menghalangi pandangan langit dan laut terhadap satu sama lain.

Laut berasa marah kerana tidak dapat melihat langit. Laut mengeluarkan gelombangnya bagi mengusir awan yang mengganggu pandangannya. Tetapi tentu sekali usahanya tidak berhasil. Lalu datanglah angin yang sejak dulu mengetahui hubungan cinta langit dan laut. Angin berasakan perlu membantu langit dan laut menyingkirkan awan yang mengganggu perhubungan mereka yang sekian lama terjalin.Dengan tiupan keras dan kuat, angin meniup awan. Lantas terpecah-pecahlah awan menjadi berselerak ke banyak bahagian, sehingga ia tidak berupaya lagi melihat langit dengan jelas dan tidak mampu lagi untuk mengungkapkan perasaannya terhadap langit. Kerana rasa terseksa menanggung perasaan cinta yang menggunung tinggi terhadap langit, awan menangis sedih.

Hingga sekarang, kasih antara langit dan laut tidak dapat dipisahkan. Kita juga dapat melihat di mana mereka menjalin kasih. Setiap kali memandang ke hujung laut, di mana ada garisan horizon
yang menemukan langit dan laut, di situlah mereka sedang berpacaran.

Tuesday, November 18, 2008

cinte munyet

Alhamdulillah...akhirnya ada jugak kesempatan nak update blog ni...emmm...ari neyh nak cakap pasal CINTE..bOley x ehh nak cite2 sket..kOngsi pengalaman...huhu



Hehh...pandangan saye sbagai remaja la kan,remaja nih suke mencube sumthing new..


actually, xdapat dinafikan, saye pown penah jugak ler terjebak dalam “jerat percintaan” neyh..


hahakz...tu zaman mude2 dulu larh, zaman munyet..n cinte pown munyet gak..Saye pown penah gak rase perasaan sayg,windu kat pasangan kite tuh...heheh...tp, skarang da sedar da la... juz nak tumpu kat stadi dulu,pastu keje...kalo ade jOdoh,panjang umO, kawen la..huhuu...lagi pown mude lagi...18tahun baru..taun depan exam besau...STPM...



eh,teruskan kpd cerita kita...bagi pasangan yg bercinte tuh kan,mgs pOwn mula la bebunge...



i lap u u lap i” larhh


i miss u” larh...


i need u” larh


xley idOp la kalO xjumpe sehari”


xpat tidO malam kalo xdenga sOre la...


(bukan saye larh,org len)


ape la..ini la...itu la...isk3..



nak mandi msg,nak makan msg,nak tido pown msg,aish..nasib baik tengah tido xmsg... mule lah kalo kat skola sanggup xbelanja tyme rehat,nak kumpul duit beli prepaid la katekan...hahha...bagus..pandai urus duit...xpayah belaja ngan AKPK (agensi kaunseling dan pengurusan kredit) pown xpe..hihi



kalo pasangan same skolah plak, mule lah dengki, cakap ngan pmpuan lain siket da jelez, mule la mOgok xnak anta msg,xnak angkat tepon la..aishh..memacam...dan peperangan mule meletus...uhuhhu...nak jugak kene pujuk...isk...



mule la nyanyi lagu2 cintan..haha..nak pujok la katekan,



kau tahu bertapa ku sayang padamu,


hanya bidadari sebagai ganti,


hanya takdir mentukan ia,


oh belaian jiwa...


oh angin,


sampaikan lagu ku padanya,


yg sedih pilu,


terimalah lagu ku jadi teman hidupmu untuk slamanya”





terdengar bisikan mesra


kalimah keramat bermentera


bermulanya siang berakhir malamku


tak akan ku jemu menyebut namamu”





“ aku ingin menjadi mimpi indah dalam tidurmu,


aku ingin menjadi sesuatu,


yang mungkin bisa kau rindu


karna langkah merapuh tanpa dirimu,


karna hati tlah letih.”



cinte..punye cinte...punye cinte....tupp2...clash...hahah...tu larh cinte munyet name nyer... kan da sedeyh...da betaun2 kapel,setia la sangat kunOn nyer,tup2, pasangan curang,pantang nampak pempuan dahi licin, hah...ape lagi, ayat la...pempuan lak, pantang laki ambik berat sket, laki plak ayat.fuh, kan.....



mule la xlalu makan, mate bengkak, hingus neleh jer....isk3..tak terurus....start dari tu mule la dengar lagu2 sedeh...pastu ingat kenangan-kenangan mengusek jiwe...isk buang mase...





kau hancurkan aku dengan sikapmu


tak sadarkah kau telah menyakitiku


lelah hati ini meyakinkanmu


cinta ini membunuhku


bagaimana caranya untuk


meruntuhkan kerasnya hatimu


ku sadari ku tak sempurna


ku tak seperti yang kau inginkan”



haish..macam2 la kan gelagat budak2 muda skarang....nasihat saye la kan kat remaja2, bukan stakat remaja, budak umor 9 taun pown pandai bercinta,hahah...nasihat saye “fikir dulu sebelum buang” ehh..salah la plak...fikir sblom terima seseorang untuk bertakhta di hati kita..kita n hati kita,juz kita ngan hati kite je yang tahu betOl xperasaan yang kite ade ni.....kite jugak xbleh tOlak perasaan cinta yang dianugerahi Allah nie, prasaan cinta n sayang nie ada dalam setiap makhluk yang dijadikan oleh Allah..



"Tolong sampaikan pada si dia…


Tolong beritahu si dia aku ada pesanan buatnya..


Tolong beritahu si dia, cinta agung adalah cintaNya..


Tolong beritahu si dia, cinta manusia bakal membuatnya alpa..





Tolong nasihati si dia, jangan menyintaiku lebih dari dia menyintai Yang Maha Esa..


Tolong nasihati si dia,jangan mengingatiku lebih dari dia mengingati Yang Maha Kuasa..


Tolong nasihati si dia, jangan mendoakanku lebih dari dia mendoakan ibu bapanya..





Tolong katakan pada si dia, dahulukan Allah kerana di situ ada syurga..


Tolong katakan pada si dia, dahulukan ibu bapanya kerana di telapak itu syurganya..





Tolong ingatkan si dia. Aku terpikat kerana imannya bukan rupa..


Tolong ingatkan si dia. Aku lebih cintakan zuhudnya bukan harta..


Tolong ingatkan si dia aku kasihinya kerana santunnya..





Tolong tegur si dia, bila dia mula mengagungkan cinta manusia..


Tolong tegur si dia, bila dia tenggelam dalam angan-angannya..


Tolong tegur si dia, andai nafsu mengawal fikirannya..





Tolong sedarkan si dia. Aku milik Yang Maha Esa..


Tolong sedarkan si dia. Aku masih milik keluarga..


Tolong sedarkan si dia, tanggungjawabnya besar kepada keluarganya..





Tolong sabarkan si dia, usah ucap cinta di kala cita-cita belum terlaksana..


Tolong sabarkan si dia, andai diri ini enggan dirapati kerana menjaga batasan cinta..


Tolong sabarkan si dia, bila jarak mejadi penyebab bertambah rindunya..





Tolong pesan padanya. Aku tidak mahu menjadi fitnah besar kepadanya..


Tolong pesan padanya. Aku tak mahu menjadi punca kegagalannya..


Tolong pesan padanya aku membiarkan Yang Esa menjaga dirinya..





Tolong khabarkan pada si dia. Aku tidak mahu melekakan dia..


Tolong khabarkan pada si dia. Aku mahu dia berjaya dalam impian dan cita-citanya..


Tolong khabarkan pada si dia, jadilah penyokong dalam kejayaanku..





Tolong sampaikan pada si dia. Aku mendambakan cinta suci yang terjaga..


Tolong sampaikan pada si dia,cinta kerana Allah tidak ternilai harganya..


Tolong sampaikan pada si dia, hubungan ini terjaga selagi dia menjaga hubungan dengan Yang Maha Kuasa..


Tolong sampaikan kepada si dia kerana aku tidak mampu memberitahunya sendiri...





Hanya engkau Ya Allah mengetahui siapa si dia..


Moga pesananku sampai padanya walau aku sendiri tidak mengetahui siapa dan dimana si dia..


Moga dia seekor lebah yang sentiasa memuji keagungan Yang Maha Kuasa memasuki taman larangan dengan sopan santunnya dan bertemu mawar berduri yang terjaga oleh tuannya..


Simpanlah pesanan ku ini sehingga engkau bertemu diriku suatu hari nanti..."

Tuesday, October 28, 2008

final exam...

emmm....3 minggu exammm..adushh...cm ne neyh....harap2 la bOley buat..humm...


all da beshh yer buat sesape yg menduduki final exam,SPM,PMR,STPM,n smua geng2 ku lah...




[caption id="" align="aligncenter" width="424" caption="stadi la weiihh"]stadi la weiihh[/caption]


huhh...budak ekO..huuhhu





ehh..tebalik???heheh

pOsing!!

hahha..hari neyh g beraye kat umah terbuke kat taman rakyat...

ehemm...umah mak sedare lOrh..huuh...

xde ambik gamba time kenduri..tp....

[gallery]

hahah...xde kije lain ke bebudak nie..hiih...

Saturday, October 25, 2008

tak percaya pada diri??

[caption id="attachment_162" align="aligncenter" width="342" caption="malu larhhh..."]malu...[/caption]


Buat nien dan semua pembaca...



Rasa tidak percaya diri merupakan penghambat seseorang untuk dapat mengembangkan potensi yang dimilikinya. Dan sebaliknya, bila kita mempunyai sikap percaya diri yang tinggi maka kita bisa mengelola pergaulan kita untuk hidup yang lebih baik.


Perasaan takut salah dalam bersikap dan bergaul dengan orang lain adalah salah satu penyebab kurangnya rasa percaya diri Anda. Anda telah memposisikan diri Anda pada tempat yang keliru. Karena Anda telah memasukkan pikiran negatif (kegagalan, reaksi negatif orang lain) ke dalam otak Anda. Hambatan inilah yang harus Anda rubah untuk selalu berpikir positif bahwa apapun yang Anda yakini dan perbuat itu baik pastilah akan diterima dengan baik oleh orang lain.


Berbuatlah, jangan terlalu banyak pertimbangan bila Anda yakin itu baik. Kurung ketakutan Anda, jangan biarkan ketakutan menghambat Anda untuk beraksi. Bergaullah dengan menjadi pribadi Anda sesungguhnya yang lebih mengutamakan aksi dibandingkan memikirkan ketakutan akan kegagalan, Karena sesungguhnya ketakutan akan kegagalan sesungguhnya lebih besar dari kegagalan yang sebenarnya.


Kurangnya ibadah dapat mempengaruhi rasa percaya diri. Karena nilai spiritual adalah dorongan terbesar untuk sebuah perubahan yang lebih baik. Karena Allahlah tempat kita bergantung kepadanya yang hanya Dialah yang dapat mengubah hati (kepribadian) manusia. Oleh karenanya Jangan longgarkan hubungan spiritual dengan Yang Maha Kuasa, tetapi justru harus diperkokoh terus mnerus dengan menjaga interaksi kita padaNya melalui ibadah-ibadah baik yang sudah wajib maupun yang sunnah harus selalu kita tingkatkan. Insya Allah, hasil dari kedekatan ini akan memancar melalui hati, pikiran dan lisan kita menjadi kebaikan-kebaikan untuk sesama yang pastilah akan mendapatkan tanggapan positif dari sekitar kita.


Hinaan, cacian ataupun gunjingan tentang kita harus kita sikapi dengan positif. Jadikan itu sebagai cambuk untuk meningkatkan kualitas diri kita. Jadikan itu sebagai ’nasehat’ untuk kebaikan dan jadikan itu sebagai rambu untuk kita kembali kepada trek yang seharusnya. Sebab bila kita terpaku untuk menyanggah dan mengurusi setiap cercaan yang diarahkan ke kita, maka waktu kita hanya akan habis untuk membantahnya. Tapi kita harus fight untuk melawannya dengan menunjukan peningkatan kualitas diri kita sebenarnya.


Semoga bermanfaat....



xingat ciplak kat mane..adeii


Friday, October 24, 2008

~mengintai langet

...Setiap hariku tulis...
...Yang Ku telah jatuh cinta...
...Tapi ku rasa bersalah...
...Tidak ku nyatakan ... padamu....
...Adakah engkau merasa...
...Apa yang sedang kurasa...
...Kepada tancap asmara...
...Harapnya kau dah terima...

...Maafkan aku kerna menyintamu...
...Maaf jikaku tak padan denganmu...
...Tapi ku berjanji...
...Kau juita hati...
...Akan ku jaga hingga akhir nanti....

...Maafkan aku terus memujamu...
...Maaf aku yang terlanjur merindu...
...Didalam hujan renyai...
...Aku mengintai langit...
...Mengharap engkau akan setuju...
...Menyintai aku....

...Menyanyi dan bisikkanlah sayang....
...Baiknya kau dalam jiwa...
...Tak tahan rasanya menanggung kasmara...
...Agar dapatku lelapkan mata...
...Mengkhayalkanmu, bermimpikanmu sepanjang malamku...



~jue-aiza-miera~


mengintai langet diumah tOki...


redline-

and when people step out this redline ,

i will never let them to go ,

never laugh cos this is the dead end ,

it is my end for its start to go ,

and when people step out this redline ,

means no other place need to go ,

let the future past in the mean time ,

and the great night kill all alone ,

it was u .. call me and told me ,

help me up and shine up my life ,

it was u .. call me again till lonely aaaa ,

it was u .. call me and told me ,

blur my eyes and tell me to do ,

is was u told me the lies i always spoke ,

and when people step out this redline ,

i will never let them to go ,

never laugh cos this is the dead end ,

it is my end for its start to go ,

and when people step out this redline ,

means no other place need to go ,

let the future past in the mean time ,

and the great night kill all alone ,

it was u .. call me and told me ,

help me up and shine up my life ,

it was u .. call me again till lonely aaaaa ,

it was u .. call me and told me ,

help me up and shine up my life ,

is was u told me the lies i always spoke ,

it was u .. call me and told me ,

help me up and shine up my life ,

it was u .. call me again till lonely aaaaa ,

it was u .. call me and told me ,

blur my eyes and tell me to do ,

it was u .. told me the lies i always do .

Wednesday, October 22, 2008

tOlong ingatkan saya!!!



Tolong ingatkan saya



andainya saya terlupakan Tuhan


dalam kelapangan dan kesibukan


dalam kesenangan dan kesusahan.



Tolong ingatkan saya


Jangan jadi anak derhaka


Mak ayah dilupakan jangan


Usah diluka hati dan perasaan



Tolong ingatkan saya


Supaya ingat pesan guru


bukan sekadar peringatan


Tapi tarbiyah berpanjangan



Tolong ingatkan saya


Dengarlah dan bacalah al-Quran


tika radio penuh hiburan


tika televisyen penuh Hindustan



Tolong ingatkan saya


Di mana Islamnya zahirku


Jika aurat didedahkan


Disingkat,diketatkan dan dijarangkan




Tolong ingatkan saya


Jadilah sahabat yang baik


Sentiasa memberi peringatan


Sentiasa menerima teguran



Tolong ingatkan saya


kalau bercinta biarlah kerana-Nya


dalam memilih utamakan iman


kelak ikatan dihindar syaitan.



Tolong ingatkan saya


Hidup ini satu kembara


Kutiplah mutiara dalam perjalanan


Moga di sana menjadi bekalan



Tolong ingatkan saya


Diri ini milik Kuasa


Kepada-Nya jiwa diserahkan


Segalanya Dialah tumpuan........



Program Langkah ke Menara Gading Tanpa Dadah..

Program Langkah ke Menara Gading Tanpa Dadah..





tarikh:19 Oktober 2008


tempat:Muzium Negeri Terengganu.


Anjuran: Universiti Malaysia Perlis(UniMAP)


dengan kerjasama


Unit Pendidikan Pencegahan Dadah


Jabatan Pelajaran Negeri Terengganu


[gallery]



Pagi tu aku bertOlak dari umah pukOl 6.25...hahha...macam pe je g skolah awal2...


nape ehh aku g skola awal2??pelik betol...


owhhh...aku de prOgram kat Losong upenyer..hiihi...



kiteowang btOlak pukOl 6.45pagi...sape yg pegi eyh???ckgu Marzuki,marwan, asilah ngan aku la..aizatul..hiihi...



dalam kreta aku duk senyap jer..yer la, mane la aku neyh reti bcakap, xberape kamcing kan..hihi..


sO denga je la ckgu ngan marwan bOrak...kdang2 nak tegelak gak denga cikgu wat lawak..hahah..xsangka la plak ckgu tuh suke buat lawak...lawak2 die slambe plak tu..hehhe..



crita punya cerita, tetiba, bruKkk..brUUkkk... “perOt...perOt berbunyi..” hahah..nada crita wOnderpet..


brenti la makan kat marang...



then kita terOskan pjalanan ke Muzium trg....Setibanya kat sane, fuhhh...


ramai nyer owang...wat kenduri ke ape..haha..rupe nye ramai da yang sampai...Ops...kiteorg lewat ke???adOIii...



Fuhh..tingginyerh tangga neyh...lelah ambe manjat..adeh...kalO ade lift kan bagus..hahah...


setibenye kat atas, g la beratur daftar nama...Pusing blakang, “eh.mane plak si asilah nie pegi?? aish g tandas kOwt...biarlah”



“alamak aku nak duk mane neyh??” eh, marwan,nak duk mane neyh?? “ala,duk je sini”



Dengan boring nyer,aku duk la tunggu ceramah pe die nak bagi..adOi...lambat betOi...


aik??dengan kepelikan,aku bace progam yang disusun, “pndaftaran 7.30 pagi??,skarang da pukul 9.00am” emm..biau lah..lambat la balik nampak gaya nyerh...



then kiteorg dibawe masoK ke dewan Mandalika, erk....aku kene duk blakang??adeh,da nasib...


da la mate xberape nak nampak...kepale bebudak nie tinggi2 plak tu..adoi..sabar..sabar...



warghh..tanpa diduga...mereka memprOmOtekan universiti mereke...huk3...


UniMAP..wahhah..aku ngan asilah da tegelak da time 2... “aish silah,ckgu salah pilih orang neyh.”


adOiii..ade ke aku yang ambik aliran kemanuiaan neyh dipilih g pRogram macam neyhh..adei.. da lah sume kat UniMAP tu aliran sains je smua...aishh..da nasib..denga je la..huhu..




uish boring tul ceramah neyh...skOdeng orang la jap...skOdeng punye skOdeng... adeiii..


saket kepale ku datang balik..warghh...myesal ambe skOdeng td..huuhu..


sakit gile kpale...



dalam pukul 10.30,kiteorg diberi rehat...apelagi,smua menuju ke tandas..hahah..sejOk weii...


kite ber3 pown pegi la cari tandas...mane plak la tandas nie..adeii...pas abis tuh, aishh...ape agi, round2 la...hahha...



then masuk la balik dalam dewan Mandalika tuh, arghh...smakin sakit kepale ku...owang u sibOk cakap kat depan,aku sibok picit kpale yang berdenyOt tu..hiihi..tetiba aku tertarik mendenga pengakuan dari seorang Pengetua Pondok Remaja Inabah,trg iaitu seorang bekas penagih dan pernah ditahan di lokap kerana mencuri hak FELDA..



aku amat tertarik dengan kata2 beliau...


“ janganlah kita MENUNJUK PANDAI,tp elOklah kita PANDAI MENUNJUK”



ade satu lagi ayat beliau,tp time 2 pening yang telampau, ah... ingat dalam otak je la..balik umah da xingat..hihi..



pas abis smua tuh. “makan” tyme..haha..aku makan skit jerh..adeii xslera betOii...Then pe agi rOund2 kat mUzium tuh kejap je...xbleh kene matahari saket lagi kpale..huuh.





balik tu singgah jap kat MYDIN MALL...adeii...leteyh round2..kul 3 balik... sampai kat umah dalam pukul 5 lebeyh...



balik terus tidO..haha...leteyh weiii....





Saturday, October 18, 2008

~Demi Cinta Suci~


Album : See You D IPT
Munsyid : Unic


Pernah hatiku luka pedih
Kerana dicalari cinta penuh duri
Lemas aku dalam dilema
Kata janji manis sungguh tak bermakna

C/O :
Mencarimu kasih bagai mencari mutiara putih
Walau ke dasar lautan sanggup ku selami
Namun tak percaya apa yang telah aku terjumpa
Kau sebutir pasir tak berharga

Demi cinta yang suci
Ku rela korbankan kepentingan diri
Demi sinar bahagia
Ku hambakan diri pada-Nya yang Esa

Baru kini ku rasai nikmatnya cinta yang suci
Tiada terbanding dengan cinta yang kau beri
Ranjau yang berduri akan aku tabah menempuhnya
Menyubur iman di dalam jiwa

Demi cinta yang suci
Ku rela korbankan kepentingan diri
Demi sinar bahagia
Ku hambakan diri pada-Nya yang Esa
Demi cinta hakiki
Ku sanggup redahi apa yang terjadi

Apalah erti cinta suci
Andai janji-janji sering dimungkiri
Apalah erti cinta murni
Andai kata-kata sering didustai


Friday, October 17, 2008

Dia hadir dalam hidupku

a




Dulu
aku pernah mengecapi kebahagiaan, bersama-samanya aku leka, menghabiskan masa yang sepatutnya terisi dengan kegiatan yang lebih berfaedah. Walaupun di batasi benua, kami masih dapat mengekalkannya. Sehinggalah, pada suatu hari, di saat hati kami tidak lagi bersatu, bersangka baik dan tolenrasi tidak lagi menjadi pegangan. hati sakit. jiwa pedih.




Dan pada saat kekecewaan itu,
Kau hadir dalam hidup ku. mengetuk pintu hatiku. membawa seribu pengertian. tidak tergambar riangnya hati ini. Baru ku sedar, sudah lama Kau menabur benih kasih sayang terhadap ku. Cuma aku yang dalam ketidak sedaran. Sepanjang perhubungan ini, belum pernah Kau sakitkan hati aku, belum pernah Kau kecewakan aku. Berita-berita gembira yang Kau bawakan sentiasa menceriakan hidupku. Surat-surat cinta Kau layangkan menjadi peneman aku sehari-hari. Tidak pula ku jemu membacanya malah aku sentiasa dalam kerinduan untuk bertemuMu. Dan tidak pula Kau jemu menjagaku, di kala aku kesedihan, Kau kujadikan tempat meluahkan segala pengaduanku.


Di kala aku gembira,
ku tahu Kau bersama aku pada ketika itu. Kita berkongsi kegembiraan bersama. Kau hadiahkan aku teman-teman sejati, teman-teman yang ikhlas dalam perjuangan mereka. Aku hargai pemberian itu, agar aku turut sama berada di landasan mereka. Walaupun masih lagi batasi, namun Kau rapatkan jurang itu, sehingga terasa Kau disampingku. NamaMu menjadi siulanku seharian. Ku tahu Kau sering menguji kasih sayangku, Kau uji kesetiaan ku. Sehinggakan dalam tak sedar aku pula menyakiti hati Kau. Maafkan aku wahai kekasih hati. Tidak mampu ku tandingi kehebatan cinta Kau. Sungguh. Inilah manis kebahagian yang aku nantikan. Aku pasti Kau tidak akan pernah meninggalkan aku. Hanya Kau dan aku.

Kekasihku Allah...



Ciplax dari iLuvisLam



Wednesday, October 15, 2008

takdir cinta

rossa-takdir-cinta-ost-ayat-ayat-cinta



ku tutup mataku
dari semua pandanganku
bila melihat matamu
ku yakin ada cinta
ketulusan hati yang mengulir lembut

penguasa alam tolonglah pegangi aku
biar ku tak jatuh pada sumur dosa
yang terkutuk dan menyesatkan cintaku

reff:
andaikan ku bisa lebih adil
pada cinta kau dan dia
aku bukan nabi yang bisa sempurna
ku tak luput dari dosa

biarlah ku hidup seperti ini
takdir cinta harus begini
ada kau dan dia bukan ku yang mau
oh Tuhan tuntunlah hatiku

penguasa alam tolonglah pegangi aku
biar ku tak jatuh pada sumur dosa
yang terkutuk dan menyesatkan cintaku

Saturday, October 11, 2008

da kembali

salam...
ahaiii...
orang da kembali..
hahaha....

Sunday, September 21, 2008

kisah aku n bazli

huhh..teringat plak kisah berape tahun yang lalu..
satu tgahhari sebelOm makan tengah hari,
aku n yuni(kazen) sibOk duk dalam bilik duk balut buku teks..
hihi..tetibe...
kring..kring...kring..kring..
"uishh..sape lak tepOn tengah hari bute nie"..mOnolog ku
"elOw smEkOm"
"asalamualaikum,aizatul akmal ade?"
suara lelaki berkumandang di tpOn.
"emm..aizatul la nie,sape nie.?"
"emm,teka la."

disebabkan aku ramai kwan lelaki, aku pn btanye lagi

"sape ekk?"
"awk xingat ke,awk penah anta surat kat saye?"

huhh..aku berfikir sejenak...
n menyambOng ayatku..

"sOri,xingatla"



"ala..xkan xinat"
"sape ekk?"
"hehe..nie bazli la.."
"huhh??fazli??"

ku myangka kwanku fazli dari slangOr yang menalifOn...
"bukan,bazli..."
aku berfikir lagi..n seraya bertanya

"bazli??bazli ane ekk??"
"ala..bazli UNIc la..."


tersentak jantOng u..
huhh...bazli???unic???
aku rase mcm nak pensan jer kat c2..hahhaa..tapi..aku tahan dulu..rase nak menjerit pOwn ade..hihi..n menyambOng ayatku terketar-krtar...

"erkk...erk...betOl xnie??"
"la..betOlla nie bukan main2.."


sambil menutup lubang telifOn,aku pOWn menjerit..

"warghhhh"..n seraya menarik nafaz..
fuhhh

"ngah wat pe 2?" sOal bazli..
"erk...erk..tgah balut buku,erm...kat mane 2??"
"em,saye kat oPis.."
"huhh???opis??kat ne??

"la..kat mane lagi..kl la.."
"owhh...da makan?"aku brtnyer
"erk..alhamdulillah..da knyang da pOwn.."
"makan pe td??hih"
"tOmyam"

warghh...pebret akuh tu...mOnOlogku dalam ati..

"wah besh nyer.."
"emphh,okei la.. saje je tlifOn nie.., ade kje sikit nie."

"huhu..len kali tepOn lagI..haha.."
"insyaAllah.."


"asalamualaikum..."
"wsalam"

paakkk!!!!telipOn dihentak..  bunyi la jeritan...

kakakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk...bazli telifOn...

"huhh??bazli??"

sekian...

sampai makan tengah ari pOwn jadi xlalu da..hiih
hOpe la bnde nie brulang lagi..hiih..

sampai skrang tringat lagi pristwa nie..
humm..
=)

Saturday, September 13, 2008

cUba jawab neyh!!

1. Apa yang paling dekat dengan diri kita di dunia ?
2. Apa yang paling jauh dari kita di dunia ?
3. Apa yang paling besar di dunia ?
4. Apa yang paling berat di dunia ?
5. Apa yang paling ringan di dunia ?
6. Apa yang paling tajam di dunia ?

Sunday, August 17, 2008

Hattan - Rendang Tak Berbuah

Sunyi dan gelap
Terlantar dalam telanjang
Di pintu rindu
Hidup dan matiku disisimu

Sakit yang datang
Menguji kasih dan sayang
Antara merenda semalam
Mungkin takkan berbuah

Hanya memadukan
Namun tidak mengenyangkan
Musafir lalu nan dahaga
Di jalan panas membara

Begitulah hakikatnya
Di mahligai kesakitan
Yang mengundang sahabat
Saudara jauh dekat
Menghembus nafas pilu

Ibu mengertilah
Aku sengsara
Lemas berendam airmata
Rendang kasihmu
Dalam gelora
Jadi rebutan selamanya

Berikanlah pengertian
Waktuku di hujung jalan
Berbicara bahasa duka
Tanda penyesalan

Manapun aku berlabuh
Pastinya untuk desamu
Biarpun tak bersubur
Biarlah tak tertangguh
Di telapak kakimu
Sakit kurasakan
Jadi peneman
Masa semalam yang silam

Friday, August 15, 2008

jadual btugas saye untuk Karnival Pembanguan Dan Kebudayaan Daerah Dungun

adeshh...

cuti-cuti skola nie la die nak buat2 program nie..nak rehat-rehat pown xbuleh

21/08 = 1.00-3.00 ptg

rakan setugas= fatihah ibrahim..




23.08 = 3.00-5.00

rakan setugas =  Isyamir, Masliana




25.08 = 5.00-7.00

rakan setugas = Hajirah Mohd , Adilah yusuf




30.08 = 3.00-5.00

rakan setugas = Isyamir, Masliana

wahahha...

xkenal..xkenal..ades...biaula..berkhidmat untOk negare...

Sunday, August 3, 2008

hepi buzday tO me..=)


hepi buzday aizatul..


mOge panjang umO dan dimurahkan rezeki kamo...


huuhuh


Saturday, July 26, 2008

Aku bukan untukmu

....Dan kumohon maafkan aku
Aku menyesal tlah membuatmu menangis
Dan biarkan memilih yang lain
Tapi jangan pernah kau dustai takdirmu
Pasti itu terbaik untukmu....
Janganlah lagi kau mengingatku kembali
Aku bukanlah untukmu
Meski ku memohon dan meminta hatimu
Jangan pernah tinggalkan dirinya
Untuk diriku...



maaf yep..mintak maaf bnyak2,sy salah..sy xtau nak wat cam ne da..

maaf xdapat faham ati awk..

update lagi???

humm..Okay, seriously. i dunt knOW whutz should i write.. i have "sOme kind" of feeling tOday..

huuhu,, confused, sad, mad, glad,shy...owhhh..nOo shy..huk3...

emmm,shyness means to feel a little scared when you're around other people. Just about everybody feels shy sometimes. Nobody sits around and says, "Well, I think I'll be shy today." It is just something that happens. It can just sneak up on you. You might feel fine practicing your soccer kicks, but you feel nervous when the coach comes over to give you a few pointers...

i dun knOw whutz tO dO nOW..i'm really2 shy....hu3...I'M SHY!!!..cam ne nak ubat malu nie ekkk???

...tapi!!.Malu itu diwajibkan oleh Islam kerana malu termasuk sebahagian daripada iman,

SIFAT malu adalah salah satu sifat yang patut ada dalam diri setiap remaja Islam. Bagaimanapun, sifat malu ini mestilah bertempat kerana ada peribahasa Melayu mengatakan, “malu biarlah bertempat.”

....tapi,yang peliknyer aku malu xbertempat...blaja pOWn malu..huk3..pelik..cam ne nak ubat?

...tapi,



Aduhai, setiap wanita dikurniakan Allah swt sifat malu
Kerana MALU si wanita tahu menjaga kehormatannya
Kerana MALU si wanita tahu menilai batas-batas sosialnya
Kerana MALU juga si wanita gagal diperdaya pujukan nafsu

Kini si wanita itu sudah hilang MALUnya
Kerana hilang MALU itu terdedahlah auratnya lantas kehormatan diri tergadai
Kerana hilangnya MALU itu si wanita menilai apa itu HARAM dan apa itu HALAL
Kerana kehilangan MALU itu si wanita lemas dan hanyut dengan tipu daya nafsu

Aduhai, si lelaki juga dikurniakan ALLAH swt sifat MALU
Kerana MALU, si lelaki nasihat diri dan si wanita agar bersama-sama jaga maruah diri dan MENJAGA AURAT
Kerana MALU, si lelaki mengingatkan diri dan si wanita tentang batas-batas social pergaulan, HALAL dan HARAM itu kena INGAT!
Kerana MALU itu, si lelaki menjaga dan mendidik nafsunya.

JANGAN mengajak wanita berbuat DOSA. Selalu mengingatkan dengan kata “TAKUTLAH AKAN ALLAH!!”

Kini, si lelaki sudah hilang MALUnya
Kerana hilang MALU itu si lelaki, MENGAJAK si wanita BERBUAT MUNGKAR
Kerana hilangnya MALU itu, si lelaki lupa tentang HUKUM ALLAH swt
Kerana hilangnya MALU itu, si lelaki mungkin hilang taraf KHALIFAH!!

Sabda Rasulullah saw, SESUNGGUHNYA MALU ITU ADALAH SEBAHAGIAN DARIPADA IMAN.
Wahai si wanita dan si lelaki,

janganlah menzalimi diri dengan meletakkan MALU itu bukan pada tempatnya.

MALUlah kamu dengan ALLAH swt kerana ingakr akan suruhanNYA
MALUlah kamu dengan RASULULLAH saw kerana meninggalkan sunnahnya
MALUlah kamu kerana lupa dan malas membaca AL-QURAN
MALUlah kamu kerana tidak menghormati GURU
MALUlah kamu kerana melawan kata IBU BAPA
MALUlah kamu atas DOSA-DOSA kamu

sO....

malu biarlah bertempat ek..

kesepian (6_9)

Kurindu disayangi
Sepenuh hati
Sedalam cintaku
Setulus hatiku

Kuingin memiliki
Kekasih hati
Tanpa air mata
Tanpa kesalahan

Bukan cinta yang melukai diriku
Dan meninggalkan hidupku.. lagi

Tolonglah aku dari kehampaan ini
Selamatkan cintaku dari hancurnya hatiku
Hempaskan kesendirian yang tak pernah berakhir

Bebaskan aku dari keadaan ini
Sempurnakan hidupku dari rapuhnya jiwaku
Adakah seseorang yang melepaskanku
Dari kesepian ini

Adakah seseorang yang melepaskanku
Dari kesepian ini
Kesepian ini..

Aku bukan untukmu

....Dan kumohon maafkan aku
Aku menyesal tlah membuatmu menangis
Dan biarkan memilih yang lain
Tapi jangan pernah kau dustai takdirmu
Pasti itu terbaik untukmu....
Janganlah lagi kau mengingatku kembali
Aku bukanlah untukmu
Meski ku memohon dan meminta hatimu
Jangan pernah tinggalkan dirinya
Untuk diriku...



maaf yep..mintak maaf bnyak2,sy salah..sy xtau nak wat cam ne da..

maaf xdapat faham ati awk..

Monday, July 21, 2008

update 20hb7

.....huhh...ari neyh penuh ngan citer la.. (",)

1- ari neyh keputraan sultan Mizan

2-bzday naziha yg ke 10 kot..(kazen)

3-bzday dean yg ke 18(kawan)

4-tangan terseliuh..huk3  wa..

5-pOse..hiihi

6-gadOh ngan sum1..huuh...shian die..sOwie..

....huuhu...actually, tak tau pe nak tulis..huuhu....

update 20hb7

.....huhh...ari neyh penuh ngan citer la.. (",)

1- ari neyh keputraan sultan Mizan

2-bzday naziha yg ke 10 kot..(kazen)

3-bzday dean yg ke 18(kawan)

4-tangan terseliuh..huk3  wa..

5-pOse..hiihi

6-gadOh ngan sum1..huuh...shian die..sOwie..

....huuhu...actually, tak tau pe nak tulis..huuhu....

Tuesday, July 15, 2008

taubat SeoRAng hamBA

(Part Hafiz)
Hati hiba mengenangkan dosa2 yg ku lakukan,
Oh Tuhan Maha Kuasa,
Terima taubat hamba berdosa...

(Part Irsyadee)
Ku akui kelemahan diri,
Ku insafi kekurangan ini,
Ku kesali kejahilan ini,
Terimalah 3x.....
Taubatku ini.....

(Part Irsyadee)
Telah aku merasakan derita jiwa dan perasaan,
Kerana hilang dari jalan menuju redhaMu ya Tuhan.

(Part Irsyadee)
Ku akui kelemahan ini,
Ku insafi kekurangan ini,
Ku kesali kejahilan ini,
Terimalah 3x...
Taubatku ini...

(Part Hafiz)
Di hamparan ini ku meminta moga taubatku diterima...

(Part Irsyadee)
Ku akui kelemahan ini,
Ku insafi kekurangan ini,
Ku kesali kejahilan ini,
Terimalah 3x....
Taubatku ini...

(Part Hafiz)
Ku akui kelemahan ini,
Ku insafi kekurangan ini,
Ku kesali kejahilan ini,
Terimalah 3x..
Taubatku ini...

Friday, July 11, 2008

problem!!problem...

ades...dah tak tau dah nak buke pe..ape yang bOleh buke hanyelah bLog nie...

tak tau la ape problem IE dgan MONZILLA...nak surf xbleh...*lOADing....Loading....dOne..*

tp..."pah ceroH" tunggu....xbuLeh..adoiii...apasal pOwn xtau...

Thursday, July 10, 2008

untitled...

hehh..ari neyh xg skOLa...

malaz..hehhhe....

Wednesday, July 9, 2008

NIEXEX-NIE WORKSHOP

NIEXEX-NIE WORKSHOP


8.00am-1.00pm


09/07/2008


SMK Sultan Omar Dungun.



NIEXEX-NIE WORKSHOP



pRA U n fORm 4A1



pra U B1



winner oF da year..hahkz..GRouP 9



NST bESH!!..hiihi...=)


Sunday, July 6, 2008

hape ekk???

~SEKOLAH~



tidO awaL.. hiihihi…


ayOh kembaLi ke seKOLah..


ayOOhh..huhh..



~besOk ade:



-Perhimpunan….leteyhh berdiRi


-PA2(2)..ngantOk


-MUET(4)…wOow…


-BM1(2)..bOwink...


Balik…yeahhh…balik kul…..


2.10 petang…

Saturday, July 5, 2008

Thank yOu Allah..

Thank you Allah,I'm very grateful b'cOz i have found my buddy,


he is muslim, respectful, well educated, kind ,but sometimes "panaz"....


hE alwayz give me advices.i kNow him sincE in standard 6,he is my Old schOol's fren ..


sO lOng time ago...we call him "bambOo"..heheh sO fUnny..





kawan yang baik xpernah memengaruhi kawan baiknya untuk membuat perkara yang sia-sia..


Kawan yang baik adalah orang yang selalu menasihati kawan baiknya untuk membuat kebaikan..




itulah die mOhd KhaiRuL fahmi b zainuddiN..





Kawan yang baik akan sentiasa mendOakan kesEjahteRAan daN keBahagiaan kawan baiknya di Dunia dan Di aKhiRAt di daLAm dOAnnya..




itulah die mOhd KhaiRuL fahmi b zainuddiN.





sebenarnya sy menYesaL cOz xdapAt tOLong awak mase PMR n Spm dUlu...


sepatutnya kita sama-saMA berJAya taPi,saya pentIngkan diRi sendiRi..maAfkan Saya,sY lUpa awk..



itulah die mOhd KhaiRuL fahmi b zainuddiN.





dULU sy semangat nak stadi..walaupOn org LAin xbUAt,sy Buat..saya sElalu buat nOta ringkas..saya beLajar xlayan Org nak caKpA pe, oArng kata saya tUnjUk rajin la..Tapi saya xkisah..satu lagi saya seLAlu buat sOLat haJAt..n baca Quran n seLAlu bangun pagi buat taHjut..masa SpM saya siLAp.saya kUrang baca QuRAn n dapat reSUlt baisa jer..




itulah die mOhd KhaiRuL fahmi b zainuddiN.



The Sky Is Clear
The Air Is Clean
The Land Is Green
Thank You Allah
Thank You Allah


The Path We Walk
The Lines We Talk
The Things We See
Thank You Allah
Thank You Allah


When I Sleep
When I Eat
When I Breath
Thank You Allah
Thank You Allah


Say Thank You Allah
Thank You Allah


Every Walk The Fate We've Got
The Light We Live
Don't Forget To Say Thank You Allah


In The Night And In The Day
Every Morning After Prayer
I'll Never Forget To Say Thank You


There Are Times When I'm Alone
Feeling Sorrow Or Not So Strong
I'll Pray To You And Say
Thank You Allah
Thank You Allah


So Friends Everytime Remember
Allah The Most Merciful
Say Thank You Allah
Thank You Allah

Friday, July 4, 2008

Love of God

Take a look at this... 101% From a strictly mathematical viewpoint: What Equals 100%? What does it mean to give MORE than 100%? Ever wonder about those people who say they are giving more than 100%? We have all been in situations where someone wants you to GIVE OVER 100%. How about ACHIEVING 101%? What equals 100% in life? Here's a little mathematical formula that might help answer these questions:

If: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Is represented as: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26.

If: H-A-R-D-W-O- R- K 8+1+18+4+23+ 15+18+11 = 98%

And: K-N-O-W-L-E- D-G-E 11+14+15+23+ 12+5+4+7+ 5 = 96%

But: A-T-T-I-T-U- D-E 1+20+20+9+20+ 21+4+5 = 100%

THEN, look how far the love of God will take you:

L-O-V-E-O-F- G-O-D 12+15+22+5+15+ 6+7+15+4 = 101%

Therefore, one can conclude with mathematical certainty that: While Hard Work and Knowledge will get you close, and Attitude will get you there, It's the Love of God that will put you over the top! SUBHANALLAH................ Sesungguhnya tiada suatu pun yang kebetulan, hatta sehelai daun yang berguguran..melainkan semuanya dalam pengetahuan Allah... "Ya Rabb kami, tiadalah Engkau menciptakan ini dengan sia-sia Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami dari siksa neraka. (QS. 3:191)

sekian...

secEbis kasih,seRibu kenangan..(^_^)

secebis kasih seribu kenangan..


huh...tema hari MEsra Ria..Beshh bangat time nie...Windu kat Kem KKB....




silat integrasi..huuhu



alpha...



cikgu Zul=)




dikir barat???



tinggi..tinggi..gunung kinabalu...tinggi lagi shayunk sama kamu... (x_x)


cikgu youga ngan ckgu shahrul


here!!!cikgu yOuga n ckgu shahrul





yahhh..i2 dia..haha...frenzy ngan eL..."dua insan sedang bercinta...dua insan berjanji setia"...wah2...

Wednesday, July 2, 2008

nazam ibu dan ayah

Nazam nie kite blaja mase kite duk kat Kem Bina Semangat Kuala Kubu Bharu Selangor,time Pogram Penghayatan Seni dan Budaya (PPSB)...Nazam nie beshh sangat....kite suke nazam nie..Thanx Cikgu Azuan ajar dak charlie 1 nazam nie..=)

Ibu mengandung sembilan bulan,

lebih dan kurang tak ditentukan

lahirkan dikau berapa kesakitan,

berpantang pula minum dan makan


cukuplah masa sampai ketika,

lahirlah dikau ke dalam dunia

barulah suka ibu dan bapa,

kepada engkau sangat kasihnya.


harap ibumu bukan sedikit,

tinggilah harap darinya bukit

lama ibumu merasa sakit,

sembilan bulan tidak berbangkit..

Hai segala anak nya Adam

Kasihnya ibu tiada sempadan,

kasih nya ayah rela berkorban.

badan dan nyawa jadi taruhan..


nazam nie panjang agi sebenarnye...tp..da lupe la lirik die..hiihisampai sini jer ingat...xdapat lagi lirik panjang die..nanti kalo da dapat,kite masukkan..hiihi..

k...

Monday, June 16, 2008

gadOh!!

Hari tu kita gaduh.
aKu Saya main-main.
kO awk ingat betul-betul
Tak tau nk buat mcmana lg
Lantak kO awk lah



Semlm kita berselisih..
aKu saya buat dunno
kO awak pandang saya
aKu saya buat dunno jugak
Degilnyer aKu saya..



aKu saya nmpk kO awak
aKu saya nk panggil
Tapi kO awak x toleh
Sebab aKu saya panggil kO awak dalam hati
Bodohnya aKu saya..



kO Awak tegur aKu saya
aKu saya buat dunno
Tapi kO awak xtahu happynya aKu saya
aKu Saya dengar kO awak cerita
kO Awak kata dah jatuh cinta
Sedihnyer aKu saya



kO Awak keluar tgk wayang
aKu saya pun,
kO awak keluar dengan dia
aKu saya tengok aje



kO Awak call aKu saya
Mengacau betul.
Tgh tido lah
aKu saya layankan aje
kO swak ckp kO awak dah putus
Saya senyum sampai ke telinga
Tapi kO awak tak nampak
aKu saya cakap..
Kesiannya kO awak..
Hipokritnya aKu saya



Hari ni hari jadi aKu saya
Tapi kO awak luper
aKu saya sedih.
Tapi takpe.kO awak bukannya sesiapa



kO Awak mintak maaf
aKu saya senyum aje
aKu saya kata tak kisah
kO awak belanja tgk national treasure
Isk tak romantik nyer
Tapi best per



aKu saya dapat bunga
Cantik suker sgt
Tapi tak tahu sape pengirimnya
kO Awak nampak
kO Awak terus balik



aKu saya panggil kO awak
Tapi kO awak tak toleh
aKu saya Cuma nak bgtahu
Awak.!!!!!LORI!!!!!!!!!
aKu saya kejar kO awak
kO Awak terus jalan
Saya tolak kO awak.
kO Awak jatuh.
aKu saya nampak lori
Betul-betul depan aKu saya
Kalau ia sempat
aKu saya nak bagitahu.
Awak..SAYA SAYANG AWAK



--------------------------------------------------------------
"ITS BETTER TO LOSE YOUR PRIDE WITH
SOMEONE YOU LOVE RATHER THAN LOSE
SOMEONE THAT YOU LOVE WITH YOUR
USELESS PRIDE
LIFE IS SHORT JUST TELL THEM THAT.
THEY MEAN SOMETHING TO YOU...=)"

Friday, June 13, 2008

my pRofil...ngueh3

huhh..ari cuti nih xtau lerh nak tulis pe...


friendster1... QaseH QmaL


Qaseh Qmal


friendster 2.. QmaL QaseH



myspace1: |.::bijOux::.|



myspace2: [a]iZatSuRu [a]kUmaRu



lain2 pRofil mcm tagged,myyearbOok,netlog n sbgainya malas ahh nak letak..huuhu


i2 shajer...=)


Thursday, June 12, 2008

kaRAng sikeRt

yuhu wumBO!!!

weit...kul 10.40 nnt owang pegi lerh...

ape lerh...

upah mesti aderh!!!!

ayat ibOO:"tu la...gomar wat keje banyak kali org nie...kalo x..xde kijer..
kekgi ibu pos.."

Tuesday, June 10, 2008

minggu orientasi yang membOringkan!!!!!!!

warGhhh!!!...

~09-06-08 sOo...bOwink!!!!!~

sMksO!!!!!!!!!...humph????

ntah la..ades....

Sunday, June 8, 2008

KBS KKB K2S5T08 da abishh!

06 Jun 2008 berakhir la segala2nya.....

Majlis penutupan PLKN kumpulan 2 siri 5 2008 telah pun berjalan dengan jayanya...

Jangan lupa kenangan kita di Kem Bina Semangat Yayasan Ampang Pecah KKb ekk!!!





charlie


kemenangan wiRawati cHarLie dalam KKJ(kOntrek Kita JanJi)


wira charlie


~naib jOhan pertandingan air,Rakit (wira cHarlie)~


rakit


~jOhan pertandingan air,Rakit (wirawati cHarlie)~




hari menembak..fuHHh...beshhh...



kawat kaki antara kOmpeni (charlie nO2,ketua pLatun nO 3)








wirajaya paling beshh!!!


charlie wirawati jOhan pertandingan wirajaya...wira nO3



~mishh all of yOu!!!~