Followers

Wednesday, August 31, 2011

Selamat Hari Raya

SELAMAT HARI RAYA
MAAF ZAHIR DAN BATIN
buat semua kawan-kawan yang mengenali diri ini...

Andai jemari tak sempat berjabat.
Jika raga tak bisa bersua.
Bila Ada kata membekas luka.
Semoga pintu maaf masih terbuka.
Hati tringat sepanjang masa,
kepadamu tman pnwr jiwa,
wlu jauh bak dekat jua..
smoga bbahagia di hari mulia...
Ampunkanlah segala salah dan silapku..
Andai ada kata mguris rasa,
andai tingkah mcetus prasangka,
ampun dan maaf darimu kupinta..

Thursday, August 25, 2011

sedekah

“You will not attain righteousness till you spend in charity of the things you love.” 3:92



Wednesday, August 24, 2011

#1 untitled


Memulakan langkah memang perit, bertatih, jatuh...dan bangun semula. Kadang-kadang tanpa tangan menghulur bantuan, terasa diri kembara sendirian. Mimpikan Syurga idaman, sedangkan diri tak tahan ujian.

Kerdil diri bila menghitung keringat yang gugur, titisan air mata kecewa, rupanya masih ada sedikit cinta dan kasih ini dipandu terhadapNya. Memang Dia hendak menguji sejauh mana rasa cinta kita ini padaNya.mekar dalam jambangan, hidup dan mati, duni dan akhirat,setia pada perjuangan Islam....Salam Perjuangan...!!

-Cinta Untukmu [2010]-

Tuesday, August 23, 2011

Cerita Kucing ^__^

Two cat decide to marry

they had a sweet married life.

They got the first Baby.

And the second.

the first step for their babies.

Mothers worked hard for her family needs.


And the father gets to play and has a girlfriend.
The children's grow up without care and become bad boys

One of them became terrorist

The other stay in night club

and decided to kill himself out of depression

When dad heard that, he got heart attack.

Mum lost her mind and became crazy.


Moral: Give time to your family...


Hahha...
tengok, family kuceng pon boleh jadi mcm tu,
inikan pula family manusia..
:)


Have a nice day with your family. :)

Khas untuk Bulanku sayang


Mengapa cinta kita,
selalu saja di duga,
bagai ada tak merestu,
kita berdua bersatu.
Atau mungkin kau dan aku,
ditakdir untuk berpisah.........
______________________________________

Assalamualaikum....
Lama rasenya xberbelog...
banyak kejadian yang berlaku baru2 ni,
tapi xde kesempatan nak menulis..


Baru ni,
21hb,
Bulan (webit) dah mati...
sayu gila rase,
sempat hidup xsampai 2bulan.
beliau menderita kerana mengalami buasir(kot)
dah la ekor dia xde, bontot die lak terkeluar.
kesian Bulan.


Maaf ye bulan,
kat Dungun ni xde klinik haiwan.
so, aku xdapat nak pulihkan ko Bulan..
T___T
sayang gile kat Bulan....


Masih teringat beliau berlari2 dalam rumah bersama2 si Awan.
terangkat-angkat bontot si Bulan menahan geli akibat terpijak kapet..
uhuu...comel sangat...

Mata Bulan sangat cantik...
mcm bulan yang sedang mengambang..
uhuuu...Bulan.......

Bulan, kenape ko pegi dulu Bulan???
Aku windu ko Bulan..
T___T

Saat ko pergi,
ko mampu lagi tersenyum..
Dan ada sedikit air berlinang di mata ko..
T___T
Bulan...Aku sayang ko...




Bulan....
Andai dapat ku undur masa,
Akan kuberikan penjagaan yang terbaik untuk ko...





Kenangan bersama Bulan xkan ku lupakan...
Sayang Bulan sangat-sangat...


Wednesday, August 3, 2011

Epi buzday Akmal





Seorang pendengar Radio Sinaran fm.. Sedang menelefon DJ tersebut di konti radio..
Pendengar : Hello radio sinaran fm?
Penyiar : Betul dengan siapa sy berckp ni?
Pendengar : Saya Azmi, boleh request tak ?
Penyiar : Boleh... Azmi mahu request apa ?

Pendengar : Tolong putarkan Azan Maghrib bang!! Dah lapar nih.

-------------------------------------------------------------

hahah...

Ade2 je la orang zaman sekarang ni kan...

ehem..dikesempatan ini saye ingin mengucapkan epi buzday buat yang tercinta iaitu Nur Aizatul Akmal binti Zulkifli yang ke 21 tahun dengan harapan, sihat2 selalu yer...

Nak tau sape Nur Aizatul Akmal binti Zulkifli tu???

Ngeh3... saye la...


Mekasih kepada ibu dan ayah sbb melahirkan dan membesarkan kite sehingga sekarang. Mendidik dan memberi kite makan. Menyiapkan makan pakai kite sampai sekarang. memberi segala apa yang kite mintak walopon mende tu tak logik.. Mekasih jugak sebab belikan joran walaupun pakai hanya berapa minggu.. Mekasih jugak sebab masak makanan yang sedap2 sampai kite boleh jadi mcm ni.. mekasih jugak sebab bagi adiah kat kite...

uhhuuu...

Mekasih juga tak teringga buat suma kawan2 yang wish kesejahteraan dunia dan akhirat untuk saye..


Mekasih jugak buat BFF saye Nor hajirah bt Mohd sbb wish dan bagi adiah kat saye.. ^_^

untuk pengetahuan kamo2 yang membaca entry ni, beliau(jierah) adelah kawan yang saye kenal n baek sejak kami pom 1 agi auu...Beliau berkongsi bulan yang same ngan saye, dan besday dia selang sehari je ngan saye..Kalo nak tau kisah mcm ne kami bertemu, bace la entry kat belog jierah. KLIK SINI


mekasih jugak buat kazen2 saye sbb dieorang buat sumthing menggunakan adobe photoshop untuk saye..mekasih ayuni,naziha,didi..


Terima kasih kepada semua yang memeriahkan wall saye di febuk.. :)

Selamat berpuasa kepada semua...

Sayang kOrang..

:)

Tuesday, August 2, 2011

dan bila ramai yang tak puas hati dengan aku

harini aku nak gunakan kata ganti diri 'aku'

___________________________

Aku tak tau la,kenape sejak akhir2 ni,ramai sangat yg komplen pasal diri aku.. dulu pown ade gak org komplen,tapi tak seteruk skarang la.


aku tak berapa faham bila seseorang yang kurus dituduh, tak cukup makan. Bila seseorang yang besar dituduh kuat makan.


Act, aku sedikit terguris hati ngan kwan2 aku n kawan2 kat fb tuh.


Mase aku kurus, dieorg selalu bising2:

"ko ni tinggi tp kurus kering.."

"ko ni cikeding la,xcukup makan ke?"

"wei,makan la banyak sikit biar besar."

.... Sigh!!


bile aku dah membesar:

"weih. besarnye engko."

"ni kurang excercise ni,tu la jd gemuk mcm ni"

"mcm ne ko boleh gemuk mcm ni?kuat makan ke?"

"wah,bahagia ko skrg,dah gemuk."

"deboknyer"


Weih korang. plz ah. aku punya badan, suke ati aku la nak kurus ke gemuk ke. Bukan korang yg tanggung aku makan. Mak bapak aku pown xbising. Apasal korang susah payah nak abis kan air liur korang mengata aku? Ada akai xmo guna!! Aku bukan marah korang cakap aku dah besar, tapi berpada la weih. xpayah la nak kutuk lebih2.. jaga la hati aku sikit. Bia la aku xlawa pown,ade aku suroh korang ngurat aku? xde kan? ada aku suruh korang byar makan minum aku? xde kan? abistu? ngape korang gelisah bena bile aku gemok?


Derrr.Derrr...Derrr. lumah la der. takkan makin lame makin mengecik. Mestilah makin lama makin membesar... mcm otak korang jugak.! makan lame makin besa..makin lama makin matang fkiran tu. cuba guna akai tu sikit... tak pown aku rase korang dulu dalam badan mak korang besa mcm gajah kowt, pastu makin lame makin mengecik mcm tikos..


Pastu yg sorang ni plak, duk mengutuk soare aku supe jantan. Hellow. Ada aku kesah suara aku mcm jantan?lagipon suara aku ni bkan dicipta untuk bcakap dengan orang supe engko. Aku redha suara aku mcm ni weih daripada aku tak de suara langsung untuk brcakap.. Ni pown salah satu jenis org yang bercakap xguna akai.. Belajaq tetinggi, akai xmo guna.



Aku tulis entri ni bukan nak ambik perhatian,tapi aku nak luahkan ape yg ada dalam hati aku,dalam fikiran aku. Aku nak keluarkan semua nih. Kalo x, aku boleyh jd gile dengan bende remeh nih... so aku harap korang lebeyh matang sikit. akai tu guna,bukan simpan dalam tempurung kepala tu je.

Sekian...

So sesape yg terasa dengan entry ni, aku ucapkan TAHNIAH!.. aku telah berjaya menyentapkan ati engko.. Lantak p la ko nak kata pa kat aku... Ko mengata aku boleh plak??


akhir kata dari aku,


ADA AKAI TU GUNA!

Kami Suka Bercakap Loghat Utara Sebab Bunyi Dia Kasaq