Followers

Rabu, 22 Oktober 2008

Program Langkah ke Menara Gading Tanpa Dadah..

Program Langkah ke Menara Gading Tanpa Dadah..





tarikh:19 Oktober 2008


tempat:Muzium Negeri Terengganu.


Anjuran: Universiti Malaysia Perlis(UniMAP)


dengan kerjasama


Unit Pendidikan Pencegahan Dadah


Jabatan Pelajaran Negeri Terengganu


[gallery]



Pagi tu aku bertOlak dari umah pukOl 6.25...hahha...macam pe je g skolah awal2...


nape ehh aku g skola awal2??pelik betol...


owhhh...aku de prOgram kat Losong upenyer..hiihi...



kiteowang btOlak pukOl 6.45pagi...sape yg pegi eyh???ckgu Marzuki,marwan, asilah ngan aku la..aizatul..hiihi...



dalam kreta aku duk senyap jer..yer la, mane la aku neyh reti bcakap, xberape kamcing kan..hihi..


sO denga je la ckgu ngan marwan bOrak...kdang2 nak tegelak gak denga cikgu wat lawak..hahah..xsangka la plak ckgu tuh suke buat lawak...lawak2 die slambe plak tu..hehhe..



crita punya cerita, tetiba, bruKkk..brUUkkk... “perOt...perOt berbunyi..” hahah..nada crita wOnderpet..


brenti la makan kat marang...



then kita terOskan pjalanan ke Muzium trg....Setibanya kat sane, fuhhh...


ramai nyer owang...wat kenduri ke ape..haha..rupe nye ramai da yang sampai...Ops...kiteorg lewat ke???adOIii...



Fuhh..tingginyerh tangga neyh...lelah ambe manjat..adeh...kalO ade lift kan bagus..hahah...


setibenye kat atas, g la beratur daftar nama...Pusing blakang, “eh.mane plak si asilah nie pegi?? aish g tandas kOwt...biarlah”



“alamak aku nak duk mane neyh??” eh, marwan,nak duk mane neyh?? “ala,duk je sini”



Dengan boring nyer,aku duk la tunggu ceramah pe die nak bagi..adOi...lambat betOi...


aik??dengan kepelikan,aku bace progam yang disusun, “pndaftaran 7.30 pagi??,skarang da pukul 9.00am” emm..biau lah..lambat la balik nampak gaya nyerh...



then kiteorg dibawe masoK ke dewan Mandalika, erk....aku kene duk blakang??adeh,da nasib...


da la mate xberape nak nampak...kepale bebudak nie tinggi2 plak tu..adoi..sabar..sabar...



warghh..tanpa diduga...mereka memprOmOtekan universiti mereke...huk3...


UniMAP..wahhah..aku ngan asilah da tegelak da time 2... “aish silah,ckgu salah pilih orang neyh.”


adOiii..ade ke aku yang ambik aliran kemanuiaan neyh dipilih g pRogram macam neyhh..adei.. da lah sume kat UniMAP tu aliran sains je smua...aishh..da nasib..denga je la..huhu..




uish boring tul ceramah neyh...skOdeng orang la jap...skOdeng punye skOdeng... adeiii..


saket kepale ku datang balik..warghh...myesal ambe skOdeng td..huuhu..


sakit gile kpale...



dalam pukul 10.30,kiteorg diberi rehat...apelagi,smua menuju ke tandas..hahah..sejOk weii...


kite ber3 pown pegi la cari tandas...mane plak la tandas nie..adeii...pas abis tuh, aishh...ape agi, round2 la...hahha...



then masuk la balik dalam dewan Mandalika tuh, arghh...smakin sakit kepale ku...owang u sibOk cakap kat depan,aku sibok picit kpale yang berdenyOt tu..hiihi..tetiba aku tertarik mendenga pengakuan dari seorang Pengetua Pondok Remaja Inabah,trg iaitu seorang bekas penagih dan pernah ditahan di lokap kerana mencuri hak FELDA..



aku amat tertarik dengan kata2 beliau...


“ janganlah kita MENUNJUK PANDAI,tp elOklah kita PANDAI MENUNJUK”



ade satu lagi ayat beliau,tp time 2 pening yang telampau, ah... ingat dalam otak je la..balik umah da xingat..hihi..



pas abis smua tuh. “makan” tyme..haha..aku makan skit jerh..adeii xslera betOii...Then pe agi rOund2 kat mUzium tuh kejap je...xbleh kene matahari saket lagi kpale..huuh.





balik tu singgah jap kat MYDIN MALL...adeii...leteyh round2..kul 3 balik... sampai kat umah dalam pukul 5 lebeyh...



balik terus tidO..haha...leteyh weiii....





0 budak mengomen: