Followers

Rabu, 13 Julai 2011

Contest: Teringat mase budak-budak dulu


(Wa rase header belog Nieza ni canteeq, sbb die kale ijow..heheh..)


Disebabkan wa ditag oleh Cik Nieza untuk join contest dia, so dengan berbesar hati (sambil kembang idong), wa join contest dia... Harap wa dapat la gift daripada dia.. hehe. (ayat membodek x?? :P)


Sebenarnya, wa dah tak ingat kisah masa budak-budak dulu, tapi ade satu kisah yang membuatkan wa nak senyum dan gelak sesorang je. heheh. (ha,tgok dah mula penyakit).


Teringat masa budak-budak dulu. Peristiwa ni berlaku masa umo wa xmencapai 20an agi. (kira budak ag la). haha.


Kejadian ni berlaku mase wa dan kawan wa duk lepak kat surau. Masa tu takda kuliah maghrib. Kitaorang baru lepas baca yasin kalo xsilap. Time tu aku rase mcm nak mengenekan orang je. hehe. Ape lagi, keluarlah idea jahat wa yang sedikit sopan.


Mangsanya, 3 org kawan wa diimport dari Sabah dan Sarawak. Nama dia biarlah rahsia. Meh bace dialog kiteorang...


Wa: 'Aku pandai baca fikiran orang'

Sabah A: 'xcaye lah'

Wa: 'Okeyh aku bace fikiran kau'

Pastu wa buat2 pakar la dalam membaca fikiran org ni sambil diperhatikan 2 org kawan wa dari Sarawak.

Wa: 'Herm, musti dalam kepala ko cakap aku kiut an?'

Dengan muke gelabah budak tu menjawab,

Sabah A: 'mcm ne ko tau?'

Wa: 'Ha,kan aku dah cakap aku boleh baca fikiran org'

Dengan muke yg berkerut, die suruh wa cube baca fikiran die lagi.

Wa: 'Hermm, ko tengah menyangkal kebolehan aku an? ko xpecaya aku bole bace org an?'

Dengan wajah yang pucat lesi,die mengangguk lalu beredar ketepi dinding surau kerana terlalu terkejut. Lalu wa tambahkan kepercayaan mereka terhadap kebolehan wa.

Wa: 'erκkk. dinding tu 'keras'..

Mereka ber3: 'hah??' (dengan muke yang kalo toreh xkua darah)

Wa: 'Yelah.dinding tu keras,kan batu tu.keras lah..kah3' (Sambil wa ketawa terbahak2)

Yang aku kompius,dieorg xgelak pown. dieorang mmg bebetol ingat aku ni ahli sihir ke ape macam Wizards of Waverly Place tu. haha.

Dengan muke yang agak-agak kiut,aku cube menerangkan balik kejadian tu kepada mereka. Tp mereka tetap menganggap aku ni ahli sihir.haha.

Hahh,ambek ko aiza,kan padan muke ko..

Wa pown macam xpercaya je wa dapat bace fikiran budak tu, niat wa cume nak gurau2 je..hehe... adoila... Dari aritu terus kiteorang jadi rapat.. Sebab ape?? Sebab dieorang suka wa cerita bende2 merapu yang agak menakutkan kat dieorang. Al-maklumlah, malam2 selalu kene kacow..ngeee...dorm tepi padang lak tu.hehe..


Lepas join contest ni, wa asyik teringat masa budak2 dulu jerk..ekekek


Tu jelah cerita yang wa dapat sampaikan kepada Cik Nieza untuk memenangi shawl, topi dan jam..hehe


Wa tak tau nak tag sape, wa rase macam nak tag Jierah,Maira,CipOotSedut,ShYana,AikoFarahSyahida... Aishh...semualah..ehhe



(sekadar hiasan)

4 budak mengomen:

AreNieZa berkata...

bahah.. like2.. yunk da letak url kt komen x?? jgn lupe letak.. =) eden mcm penah dgo jew cite 2.. hhaha

SukaSukiSakan berkata...

dah letak da..hehehe.. aah...org penah cite kat org umah aritu..hehehe...

AreNieZa berkata...

owg umah???? bahahha.. sengal jew..

SukaSukiSakan berkata...

hahahakz... ala...kire orang umah la tu.heheh