Followers

Friday, December 17, 2010

Cerita Si Kembar 3

salam 'alaik...

Fuhh...
Sori yerp kengkawan...
agak lama gak tak update belog ni..
Al-maklumlah, ngah sibuk layan kembar 3 kat sini..


erk???
kembar 3???

herm.. Jap lagi orang cerita ek...
tetibe jep rase nak kopi paste satu cerita pada zaman Rasulullah dahulu...
kisah ini ada kaitannya dengan apa yang ingin saya ceritakan...

__________________________________________________


Nabi Muhammad SAW memiliki seekor kucing yang diberi nama Mueeza. Suatu hari, ketika nabi hendak mengambil jubah, di temui Mueeza sedang terlelap tidur dengan santai diatas jubah Baginda. Disebabkan tidak ingin mengganggu tidur haiwan kesayangan baginda itu, nabi pun memotong lengan jubah yang ditiduri Mueeza. Ketika Rasulullah kembali ke rumah, Muezza terbangun dan menunduk sujud kepada majikannya, seperti kesal atas perbuatan tidur diatas jubah baginda. Kemudian, Rasulullah menyatakan kasih sayangnya dengan mengelus lembut ke badan mungil kucing itu sebanyak 3 kali.

Dalam kisah yang lain, setiap kali Nabi menerima tamu di rumahnya, nabi selalu menggendong mueeza dan di letakkan dipaha baginda. Salah satu sifat Mueeza yang nabi suka ialah ia selalu mengiow ketika mendengar azan, dan seolah-olah suaranya terdengar seperti mengikuti lantunan suara azan tersebut.

Rasulullah berpesan kepada para sahabatnya untuk menyayangi kucing peliharaan seperti menyanyangi keluarga sendiri. Dalam sebuah hadis shahih Al Bukhori, dikisahkan tentang seorang wanita yang tidak pernah memberi makan kucingnya, dan tidak pula melepas kucingnya untuk mencari makan sendiri. Rasulullah SAW pun menjelaskan bahwa hukuman bagi wanita ini adalah siksa neraka.


Subahanallah....

Ya Allah...

________________________________________________


Ni pulak cerita saya..

:)


Incik Plandox mesej, dia cakap kat umah dya ade kittens,

but...

mama kucen tu dah takder..

So, dya pon xtau nak buat mcm ne dah,

kucin2 tu kicik2 lagi..nasik pon dia xtau makan...

(umo dlam 2mggu kot)

So, Incik plandox pon bagi la susu dalam piring... hahakz..lawakz..kucen tu xminum, tapi memain kat dalam piring tu.

So, saye pon tawarkan diri nak jage si Kembar 3 tu.. sbb saya fikir, kat umah ada ibu kucen, ingat boleh la tompang menyusu kat dia...

tapi....

hampeh...kedek betol ibu kucen tu....

(dia xsedar dia pon dulu tompang ibu kucen yang lain coz dia pon anaktongsampah)

So, disebabkan ibu kucen tu kedek, saye kenelah menyusukan dieorg... First, bukan main payah lagi nak sumbat dalam mulut dieorg.. huhuhu..

tapi..dah 2-3 hari, jadi biase dah...

Kesian plak tgok dieorg, berak,kencing xder mama nak jilat, tido kesejukkan...(berpeluk la sesame sendiri).. huhuhu...setiap hari, musti suap dieorang minum susu... (susu Dutchlady)..Sehari 4kali minum susu..

Ada sekor tuh, mmg payah nak suap susu... then,org try la pakai susu tepung omega mak org.. perh.....minum lak dia... (memilih pnya kucen..ahha)

Disebabkan kamo semua chomel semase isap susu, esok saye bawak kamo semua p melawat Puan Junior ngan laki dia...(kalo tak ujan la) musti dia suka tgok korang.. sbb xlama lagi, mungkin Puan Junior pon ade anak..

yeyehhh..


video

0 budak mengomen: