Followers

Tuesday, August 2, 2011

dan bila ramai yang tak puas hati dengan aku

harini aku nak gunakan kata ganti diri 'aku'

___________________________

Aku tak tau la,kenape sejak akhir2 ni,ramai sangat yg komplen pasal diri aku.. dulu pown ade gak org komplen,tapi tak seteruk skarang la.


aku tak berapa faham bila seseorang yang kurus dituduh, tak cukup makan. Bila seseorang yang besar dituduh kuat makan.


Act, aku sedikit terguris hati ngan kwan2 aku n kawan2 kat fb tuh.


Mase aku kurus, dieorg selalu bising2:

"ko ni tinggi tp kurus kering.."

"ko ni cikeding la,xcukup makan ke?"

"wei,makan la banyak sikit biar besar."

.... Sigh!!


bile aku dah membesar:

"weih. besarnye engko."

"ni kurang excercise ni,tu la jd gemuk mcm ni"

"mcm ne ko boleh gemuk mcm ni?kuat makan ke?"

"wah,bahagia ko skrg,dah gemuk."

"deboknyer"


Weih korang. plz ah. aku punya badan, suke ati aku la nak kurus ke gemuk ke. Bukan korang yg tanggung aku makan. Mak bapak aku pown xbising. Apasal korang susah payah nak abis kan air liur korang mengata aku? Ada akai xmo guna!! Aku bukan marah korang cakap aku dah besar, tapi berpada la weih. xpayah la nak kutuk lebih2.. jaga la hati aku sikit. Bia la aku xlawa pown,ade aku suroh korang ngurat aku? xde kan? ada aku suruh korang byar makan minum aku? xde kan? abistu? ngape korang gelisah bena bile aku gemok?


Derrr.Derrr...Derrr. lumah la der. takkan makin lame makin mengecik. Mestilah makin lama makin membesar... mcm otak korang jugak.! makan lame makin besa..makin lama makin matang fkiran tu. cuba guna akai tu sikit... tak pown aku rase korang dulu dalam badan mak korang besa mcm gajah kowt, pastu makin lame makin mengecik mcm tikos..


Pastu yg sorang ni plak, duk mengutuk soare aku supe jantan. Hellow. Ada aku kesah suara aku mcm jantan?lagipon suara aku ni bkan dicipta untuk bcakap dengan orang supe engko. Aku redha suara aku mcm ni weih daripada aku tak de suara langsung untuk brcakap.. Ni pown salah satu jenis org yang bercakap xguna akai.. Belajaq tetinggi, akai xmo guna.



Aku tulis entri ni bukan nak ambik perhatian,tapi aku nak luahkan ape yg ada dalam hati aku,dalam fikiran aku. Aku nak keluarkan semua nih. Kalo x, aku boleyh jd gile dengan bende remeh nih... so aku harap korang lebeyh matang sikit. akai tu guna,bukan simpan dalam tempurung kepala tu je.

Sekian...

So sesape yg terasa dengan entry ni, aku ucapkan TAHNIAH!.. aku telah berjaya menyentapkan ati engko.. Lantak p la ko nak kata pa kat aku... Ko mengata aku boleh plak??


akhir kata dari aku,


ADA AKAI TU GUNA!

Kami Suka Bercakap Loghat Utara Sebab Bunyi Dia Kasaq

6 budak mengomen:

AreNieZa said...

aku x penah ckp pape pon... bg aku.. kwn aaku sume tomey2... indu gilerrr.. teringt time nk berbuke kt kolej.. bahahaah sengal!!! yunk... mcm ne wat tulisan mcm 2... nk jugak...

sukasukisakan said...

x..aku xcakp ko, aku ckap dak2 skola aku dulu.. :( dieorg slalu ejek aku..:( sedeyh auu..

org wat tulisan ni kat design--> template dsginer tu je, kat situ boleyh pilih..cantik2 sumenyer.. :)

AreNieZa said...

daa... sme jew..

ira zafira said...

jgan sedih2... cheeer! heee

Anonymous said...

Jangan Bersedih... Biarkan Apa Yang DeyaLL nk Kata Pape pun... Janji Bhagia Disamping Yang Tersayang...

sukasukisakan said...

:) thanx Anon..:)