Followers

Rabu, 6 Februari 2013

Anugerah



Mentari menyuluh bumi,
Angin meniup daratan,
Burung terbang melayang,
Bunga mekar berkembang,
Air mengalir deras,
Ombak menghempas pantai.

Begitulah lumrah dunia,
Alangkah indah ciptaanMu ya Allah,
Tiada makhluk didunia ini,
mampu untuk melakukan semua ini
melainkan Kau, Allah yang Esa.

Selama ini aku lalai dalam Dunia ini
Banyak dosa yang telah aku lakukan,
Kebaikan yang dilakukan hanya boleh dihitung dengan jemari,
Ampunkan aku ya Allah.
Aku khilaf, aku angkuh ya Allah..
Aku kufur dengan nikmat yang diberi olehMu
Jadikan aku insan yang bersyukur dengan kurniaanMu ya Allah..

Berikan kesempatan untukku berubah,
Sesungguhnya aku insan yang lemah,
Yang mendambarkan cinta dan kasihMu Allah,
Izinkan aku pulang kepadaMu,
dengan membawa nikmat pahala yang banyak,
Agar dapat aku peroleh syurgaMu.

Kini, aku bersyukur dengan apa yang dikurniakan Mu ya Allah,
Walaupun pada mulanya terasa sesal dihati,
Namun kurasakan perancanganMu sangat indah,
untuk mengajak aku pulang menuju CintaMu.

Terima kasih Ya Allah, 
kerana memberiku jalan menuju cahayaMu.


with love: AizaAkmal Zulkifli

0 budak mengomen: