Followers

Sunday, January 9, 2011

Haram menghina orang Islam



salam 'alaik
huh..arini nak berkongsi sikit pasal perbuatan menghina..
Hukum bagi menghina org muslim adalah HARAM..
saya tegaskan sekali lagi, HARAM hukumnya..

Allah berfirman :

Yang bermaksud :

Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah sesuatu puak (dari kaum lelaki) mencemuh dan merendah-rendahkan puak lelaki yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka; dan janganlah pula sesuatu puak dari kaum perempuan mencemuh dan merendah-rendahkan puak perempuan yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka; dan janganlah setengah kamu menyatakan keaiban setengahnya yang lain; dan janganlah pula kamu panggil-memanggil antara satu dengan yang lain dengan gelaran yang buruk. (Larangan-larangan yang tersebut menyebabkan orang yang melakukannya menjadi fasik, maka) amatlah buruknya sebutan nama fasik (kepada seseorang) sesudah ia beriman. Dan (ingatlah), sesiapa yang tidak bertaubat (daripada perbuatan fasiknya) maka merekalah orang-orang yang zalim. (Al-Hujuraat:11)


Fuhh....tapikan, skrg ni, banyak kes terjadikan...yang paling banyak kite dapat tgok kat fesbuk...
Umat islah duk mengutuk sesama sendiri..Aishh....Dieorg xmalu ke duk begaduh mcm tuh???
Aku yang baca komen2 kat situ pon rase malu ngan non-muslim yang duk komen kat wall tuh jugak....Herm...macam2...

So, followers dan silent readerku sekalian, jangan la selalu mengutuk sesama sendiri, jgan aibkan org lain, dan yang paling penting sekali, jangan kutuk belog saya..huuhhu..Plz la jangan kutuk, bukan pe, belog saya ni tak penah pon sakitkan hati org lain..Kalo ade pon la kan, myb tersalah taip...Tapi..betol...saya rase belog saye xpenah sakitkan ati org lain...huhu

Nah, terimalah beberapa rangkap lagu untuk sesiapa yang baca entry ni...

Ingat mati ingat sakit, ingatlah saat kau sulit, ingat-ingat hidup Cuma satu kali…Berapa dosa kau buat, berapa kali maksiat,Ingat-ingat sobat ingat la akhirat….Cepat ucap astarfirullahalazim…


Hapuskan dendam, bersihkan hati, luruskan niat..:)




Wallahualam....


0 budak mengomen: