Followers

Selasa, 18 Januari 2011

Pelajar hilang dibunuh kejam



SAMARAHAN 17 Jan. – Seorang remaja yang dilaporkan hilang oleh keluarganya pada Sabtu lalu ditemui mati dibunuh secara kejam hari ini.

Mayatnya ditanam dalam tanah sedalam kira-kira 0.5 meter di belakang rumah salah seorang suspek di Kampung Sadong Jaya dekat sini, hari ini.

Mangsa, Taufik Abdul Rahim, 15, seorang pelajar tingkatan tiga di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Semera meninggal dunia selepas dipercayai dipukul di kepala dengan sebatang kayu oleh sekumpulan enam lelaki.

Ketua Polis Daerah Kota Samarahan, Deputi Supritendan Abdul Rahman Ahmad berkata, sebelum penemuan mayat remaja itu, bapanya yang berusia 42 tahun membuat laporan di Balai Polis Asajaya mengenai kehilangan anaknya pada pukul 1.30 petang semalam.

Menurutnya, dalam laporan tersebut, mangsa dikatakan tidak pulang seperti kebiasaan selepas keluar rumah dengan menunggang sebuah motosikal jenis Modenas Kriss.

“Bagaimanapun, polis telah menerima maklumat mengenai motosikal mangsa dilihat digunakan oleh seorang remaja lain di kawasan Sadong Jaya, malam tadi.

“Berdasarkan maklumat tersebut, polis telah melakukan siasatan hingga membawa kepada penangkapan seorang suspek berusia 19 tahun di kediamannya di Kampung Sadong Jaya, berhampiran Sekolah Kebangsaan (SK) Pendam pada pukul 7 pagi ini,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian di sini hari ini.

Abdul Rahman berkata, menerusi siasatan awal polis, suspek mengaku terbabit dalam kejadian tersebut dan turut mendedahkan lokasi di mana mangsa ditanam kira-kira 10 pagi ini.

Katanya, pemeriksaan awal di lokasi yang dinyatakan oleh suspek mendapati tanah di belakang rumah itu mempunyai kesan seperti baru digali.

Sepasukan anggota Forensik yang tiba di tempat kejadian menggali semula tanah berkenaan sebelum menemui mangsa yang masih lengkap berpakaian dan berlumuran darah di dalamnya.

Tambah beliau, polis turut menemui sebatang kayu yang dipercayai digunakan oleh kumpulan tersebut untuk memukul kepala mangsa.

“Siasatan awal polis mendapati, sebelum dipukul, sekumpulan lelaki yang dipercayai ahli geng sindiket curi motosikal dan pecah rumah cuba memujuk mangsa untuk menyertai kumpulan mereka, namun mangsa enggan.

“Suspek yang ditahan itu pula tinggal bersendirian di rumahnya dan dipercayai menjadi orang tengah untuk menjual barang-barang curi,” ujarnya.

Dalam pada itu, Abdul Rahman memberitahu, polis kini turut memburu suspek lain yang dipercayai terbabit dalam pembunuhan berkenaan termasuk seorang daripadanya yang menjadi dalam utama dalam geng sindiket terbabit.

Mangsa merupakan anak ketiga daripada lima adik beradik dan berasal dari Kampung Iboi, Sadong Jaya.


_____________________________

Sukasukisakan sangat tidak sukasukisakan ari ni bila baca berita kat Utusan Malaysia arini..

perh....orang zaman sekarang ni kejam-kejam kan...isk..sampai sanggup nak membunuh, lepas tu tanam tanpa dimandikan dulu...

hurm...memang kejam...Sukasukisakan mmg tak suke la dengar berita bunuh2 ni...

Sukasukisakan harap orang yang membunuh pelajar berkenaan dapat pembalasan yang sewajarnya...

Hutang darah dibayar darah..!!

0 budak mengomen: